Netflix İş Modeli: 20 Milyar Dolarlık Güçlü Tek Boynuzlu At

Yayınlanan: 2020-03-01

Netflix iş modeli rakipler tarafından kopyalanıyor. Netflix rakiplerini savuşturmak için ne kadar iyi bir konumda ve güçlü bir büyüme göstermeye devam edecek mi?

Netflix iş modelini inceleyeceğiz ve bazı önemli finansallarını inceleyeceğiz.

Netflix'in geçmişine ve video akışı sektöründe nasıl bu kadar baskın bir küresel oyuncu haline geleceğimize bakalım.

Ürünler ve servisler: Talep üzerine video,
Şirket Rakipleri: Amazon Prime Video, Apple TV+, Disney+, HBO, Hulu, Vevo, YouTube

Netflix iş modeli, bir abonelik ücreti karşılığında isteğe bağlı video akışı sunan bir platformdur. İlk kanca, insanlara deneme süresi olarak bir ay ücretsiz teklif vermek veya daha yakın bir zamanda Netflix mobil paketlerle paketleniyor.

Netflix, doğrusal olmayan görüntüleme sunar. Doğrusal görüntüleme, yayın sırasında içeriği izlemek için kullanılan bir terimdir. Doğrusal olmayan temelde isteğe bağlı görüntülemedir.

Netflix, isteğe bağlı video abonelik pazarında rekabet ediyor. Hızlı bir genel bakış, Netflix iş modelini ve performansını şekillendiren bazı trendleri anlamanıza yardımcı olacaktır.

İçindekiler

Abonelik İsteğe Bağlı Video Pazarı

Abonelik isteğe bağlı video (SVoD) küresel olarak artıyor ve bu eğilim Netflix'e yardımcı olacak.

Örnek olarak, tüm Amerika Birleşik Devletleri tüketicilerinin %48'i her gün veya haftada televizyon içeriği yayınlıyor.

Netflix gibi oyuncuların bir kerede eksiksiz bir dizi yayınlamasıyla, platformlarında harcanan süreyi de artırır - buna tıkınırcasına izleme denir.

video akışı rakamları Deloitte
video akışı rakamları – Deloitte

Eğilimlere rağmen, genellikle mevcut teknolojiler ve bant genişliğinin bir sonucu olarak önemli bölgesel farklılıklar vardır.

Netflix İş Modeli: 20 Milyar Dolarlık Güçlü Tek Boynuzlu At 1
İnsanların her gün Netflix'te geçirdikleri süre artıyor, ancak Netflix'in ABD'deki günlük video süresindeki payı 2019'da %27,0 ile zirveye ulaştı ve 2021'de %25,7'ye düşecek.

Şu anda en büyük pazarlar olan ABD ve Kanada pazarlarında Netflix için önemli bir zorluk. Disney gibi yeni girenler muhtemelen pazar payını aşındırabilir.

isteğe bağlı video büyüme oranları
Talep üzerine video büyüme oranları tahmini kaynağı – Mordor istihbaratı

Mondor Intelligence'a göre, Talep Üzerine Video Pazarı 2019'da 56,55 milyar ABD Doları değerindeydi ve 2020 - 2025 tahmin dönemi boyunca %13,5'lik bir CAGR ile 2025 yılına kadar 120,91 milyar ABD Dolarına ulaşması bekleniyor.

Netflix, pazardaki mevcut payını devam ettirirse, yeni kullanıcılara göre %13,5 oranında büyümesi gerekir . Bu, finansal performanslarına baktığımızda hatırlanması gereken önemli bir rakamdır.

NetFlix İstatistikleri – Kısa Bilgiler

  • Netflix 1997 yılında kuruldu.
  • Şirket, 1999 yılında abonelik tabanlı bir DVD-posta hizmeti sunmaya başladı.
  • Netflix, 2005 yılında 4 milyon aboneye ulaştı.
  • Netflix, 2007'de çevrimiçi video akışını başlattı.
  • 2009'da Netflix, PS3 ve akıllı TV'lere çıktı.
  • 2013'te Netflix ilk üç orijinal dizisi House of Cards , Hemlock Grove ve Orange is the New Black'i piyasaya sürdü.
  • Netflix, 2019'un sonunda 167 milyonun üzerinde.
  • Netflix, 2019'da 20 milyar doların üzerinde gelir elde etti.
  • Netflix, 2015'te dünya çapında yürüyüşüne devam etti ve sonunda hizmetini Avustralya, Yeni Zelanda, Japonya ve diğer yerlerde başlattı.
  • 2016 itibariyle Netflix, belirli birkaç ülke dışında dünya çapında kullanıma sunuldu.
  • 2017'de Netflix ilk Oscar'ını kazandı. Hizmetin orijinal içeriği Beyaz Baretliler En İyi Belgesel Kısa Konu kategorisinde kazandı.
  • 2018 itibariyle Netflix, HBO'nun 17 yıllık Emmy adaylıklarını resmen yendi.

DVD ödemeli kiralama iş modelinden İsteğe Bağlı Akışa

Bugün Netflix'in isteğe bağlı iş modelini kabul ediyoruz. Ancak Netflix'in yolculuğu 1997'de başladı. Reed Hastings ve Marc Randolph, internet üzerinden video kiralama hizmeti sunmaya ve ardından DVD'leri postalamaya başladı.

Bununla birlikte, iki yıl içinde Netflix, müşterilerin sınırsız sayıda DVD kiralamaya erişmesine izin veren aylık bir aboneliğe döndü.

İnternet bant genişliği arttıkça Netflix, iş modelini dönüştürme ve video akışı sunma fırsatını gördü. Bir platformun geliştirilmesine önemli yatırımlar yaptıktan sonra, 2007 yılında akış hizmetlerini başlatmayı başardılar.

Bugün Netflix'in 190 ülkede 167 milyondan fazla (4Ç 2019) bildirilen abonesi var.

Netflix İş Modeli Haritası
Netflix İş Modeli Haritası

Netflix İş Modeli Kanvas

Netflix iş modeline bakmanın başka bir yolu da artık ünlü olan iş modeli tuvalini kullanmaktır. İş modeli tuvalinin nasıl kullanılacağı hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız bağlantıyı takip edin.

Netflix İş Modeli Kanvas
Netflix İş Modeli Kanvas

Netflix iş modeli, içerik edinmeye ve üretmeye ve ardından bunu platformu aracılığıyla dağıtmaya dayanır. Onu bu kadar çekici yapan şey, isteğe bağlı içerik görüntüleme ve kişiselleştirme sunmasıdır.

Netflix, düzenli ve sürekli gelir elde etmek için abonelik iş modelinin gücünden yararlanır.

Anahtar Ortaklar

  • Yatırımcılar - paraya erişim sağlayan yatırımcıların aralığı.
  • Medya üreticileri – daha sonra içeriği Netflix'e lisanslayan medya üreticileri.
  • Film yapımcısı loncaları – Yönetmenler, aktörler, yazarlar ve onların loncaları/birlikleri (ABD) film endüstrisindeki en güçlü oyunculardan bazılarıdır.
  • Sinemalar ve tiyatrolar – yeni ve muhtemelen ilginç bir trend.
  • TV ağları - kendi içerik oluşturmaları için IP'lerini Netflix'e lisanslayanlar.
  • Netflix'i sistemleriyle bir araya getiren tüketici elektroniği üreticileri , örneğin Sony Playstation.
  • Amazon AWS – Netflix teknoloji platformunun tamamı Amazon AWS'de barındırılmaktadır.
  • Düzenleyiciler – Federal İletişim Komisyonu'nun (FCC) politikaları, özellikle net tarafsızlık konusundaki politikaları Netflix üzerinde çok önemli bir etkiye sahip olabilir.

Anahtar Faaliyetler

  • Teknoloji Ar-Ge - Teknoloji değişmeye devam ettikçe Netflix'in teknoloji yığınına sürekli olarak yatırım yapması ve yenilemesi gerekiyor.
  • İçerik lisanslama – İlgili kalmak ve 2000 mikro segmentine hitap etmek için Netflix'in sürekli olarak içerik seçmesi ve satın alması gerekir.
  • İçerik üretimi – 2013'ten beri Netflix kendi içeriğini üretmektedir – Netflix orijinalleri.
  • İçerik dağıtımı - dünya genelinde video akışının optimizasyonu.
  • Veri analitiği - genel kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve dolayısıyla kesintiyi azaltmak için müşteri davranışını sürekli olarak anlamak için analitik.
  • Satış ve pazarlama - müşterileri mümkün olan en düşük maliyetle büyütmek, ancak doğru müşteri uyumu ile optimize etmek - CLV'yi en üst düzeye çıkarmak.

Anahtar Kaynaklar

  • Marka – en iyi 100 küresel marka arasında yer alırlar.
  • Uygulamalar/Web Sitesi – içerik dağıtımı için ana kanal.
  • Platform – teslimat, müşteri kişiselleştirme ve akış için analitik ve genel sistem.
  • Çalışanlar – genel personel artı platformu koruyan ve geliştiren teknik personel.
  • Film yapımcıları/yapımcılar – önde gelen yazarlar ve yapımcılarla ilişkileri.
  • Ödüller/Ödüller – adaylıklar, içeriklerini küresel bir izleyici kitlesine tanıtmaya yardımcı olur.
  • İçerik kitaplığı – büyük bir içerik kataloğu. Kendi içerikleri gelecekte lisanslanabilir.
  • Stüdyolar: Netflix kendi stüdyolarını oluşturuyor ve içerik oluşturmasını destekliyor.

Değer Önerisi

  • İçerik kitaplığı – tüm ihtiyaçlara uygun büyük bir içerik kitaplığına erişim.
  • İsteğe bağlı akış - her zaman, herhangi bir cihaz akışı.
  • Binge Watch – tek seferde tüm sezonu izleyin.
  • Orijinal içerik – örneğin The Witcher.
  • Yerelleştirme – Orijinal yerel içerik ve lisanslı içerik.
  • Ücretsiz bir aylık deneme – hiçbir kısıtlama olmaksızın ücretsiz deneme.
  • Düşük aylık fiyatlandırma – bu, her Ülkenin ekonomisine bağlıdır (daha sonra bakınız).
  • Kişiselleştirme – listeler oluşturun ve ayrıca öneriler alın.

Müşteri ilişkileri

  • Self servis - müşteriler, uygulama aracılığıyla hizmetlere erişir.
  • Kişiselleştirme – uyarlanmış içerik ve listeler.
  • Kullanıcı desteği – canlı sohbet, e-posta veya arama yoluyla.

Kanallar

  • Herhangi bir cihaz
  • Netflix Uygulaması
  • Halkla İlişkiler/Ağızdan Ağıza
  • Çevrimiçi Reklamcılık
  • Çevrimdışı Reklamcılık
  • Sosyal medya

Gelir akışları

  • Abonelik Modeli – Netflix'in ana gelir kaynağı.
  • Ürün Yerleştirme – marjinal kazançlar önemli değil.
  • DVD Kiralama – hala bir gelir akışı ancak daha az önemli hale geliyor.
  • Kendi içeriğinin lisanslanması – gelecekteki olası gelir.
  • Reklamlar – gelecekteki olası gelir.

Maliyet Yapısı

  • Araştırma ve Geliştirme – araştırma, patent ve geliştirme maliyeti.
  • İçerik Alımları – içeriğin amortismanı – Netflix iş modelindeki en büyük maliyet.
  • İçerik Üretimi – yeni içeriğin finansman maliyeti (yukarıdakiyle aynı).
  • Altyapı – bina, Amazon AWS ve teknoloji.
  • Pazarlama - genel pazarlama ve müşteri edinme maliyeti ile ilişkili maliyetler.
  • Ödeme İşlem Ücretleri – üçüncü taraf ücretleri.
  • Genel /Yönetici – Bir işletmeyle ilgili genel maliyetler.
  • Çalışanlar - personel.

Müşteri Segmentleri

  • Mikro-segmentasyon – 2000 tat kümesi.
  • Kullanım segmentasyonu – kullanılan ekranlar, nerede kullanıldığı, ne sıklıkta kullanıldığı, ne zaman…
  • Coğrafi bölümleme - reklam hedefleme, içeriğin yerelleştirilmesi için kullanılır.

iş ortağının Netflix Aboneliklerini İyileştirin

Netflix iş modelinin iş ortağının rolünü geliştirmek için Netflix, ortaklıkları kablo, ev interneti ve mobil operatörleri içerecek şekilde genişletti. Bu ortaklıkların amacı, aboneliklerin alımını iyileştirmektir.

Barclays tarafından hazırlanan bir rapora göre Netflix'in ABD ortaklıklarının yılda yaklaşık 1,2 milyon yerli abone eklediği tahmin ediliyor.

Sınırsız veri planlarında iki veya daha fazla telefon hattı kullanan müşteriler ücretsiz Netflix aboneliği almaya hak kazanır.

Netflix, T-Mobile ve Comcast ile yaptığı anlaşmaların yanı sıra, ödemeli TV dağıtımcılarıyla daha fazla paket anlaşma yapma fırsatına da sahip.

İş modelimiz , belirli bir unvan düzeyinde gelir üreten bir modelin aksine, aboneliğe dayalıdır . Bu nedenle, hem lisanslanan hem de üretilen içerik varlıkları, bir olay veya koşullardaki değişiklik beklenen faydada bir değişikliğe işaret ettiğinde, toplu olarak faaliyet bölümü düzeyinde gözden geçirilir.

Netflix
How Netflix Makes Money
Netflix Nasıl Para Kazanıyor – Netflix İş Modeli

Netflix'in gelir kaynağı – Aylık Üyelik Ücretleri

Tek gelir kaynağı aboneliklerdir. Netflix, sağlanan içeriğin akış kalitesine göre kullanıcılar için üç farklı plan sunar:
Temel – içerik Standard Definition'da yayınlanabilir.
Standart – içerik Yüksek Çözünürlükte yayınlanabilir.
Premium – içerik Ultra Yüksek Çözünürlükte yayınlanabilir.
Bu planların maliyetleri farklı ülkelerde farklılık gösterir.

Netflix, tüm bölgelerde güçlü bir büyüme göstermeye devam ediyor ancak ABD pazarı ve Netflix'in daha fazla büyüme potansiyeli konusunda endişeler var. Endişeler, ABD'de müşteri edinmenin daha yüksek maliyetini ve ayrıca Disney+, Amazon Prime ve HBO'nun daha yoğun rekabetini içeriyor.

Netflix iş modeli – İçerik yatırımları

Üyelerimize sınırsız dizi ve film izleme olanağı sunmak için orijinal programlama dahil olmak üzere içerik alıyor, lisanslıyor ve üretiyoruz.

Netflix
netflix içerik yükümlülükleri
Netflix içerik yükümlülükleri

İçerik yükümlülükleri, üçüncü taraflardan içerik satın almanın yüksek maliyetinin yanı sıra Netflix orijinalleri için içeriğin devreye alınmasından kaynaklanmaktadır. Müşteri sadakatini korumak için içeriği sürekli olarak yenileme ihtiyacı, Netflix iş modelinde önemli bir faktördür.

Netflix Müşteri Metrikleri

netflix müşteri ölçümleri ARPUS, CAC, LTV ve daha fazlası.
Netflix İş Modeli – Müşteri Metrikleri

Tüm abonelik iş modellerinde olduğu gibi, temel finansal sürücüleri anlamak başarı için kritik öneme sahiptir.

Netflix Müşteri Edinme Maliyeti (CAC) ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri (CLV)

Netflix iş modelinin ve diğer abonelik modellerinin karlılığını sağlayan temel önlemler şunlardır:

Bugün, şirketlerin büyüme potansiyelinin değerlendirilmesi bağlamında kullanılan bir dizi metriğe bakacağız:

  • CAC: Müşteri Edinme Maliyeti.
  • CLV (veya LTV ): Müşteri Yaşam Boyu Değeri.
  • ARPU: Kullanıcı Başına Ortalama Gelir
  • Kayıp oranı .

Bu ölçüler daha sonra müşteri kazanımının (CAC) yaşam boyu değere oranı gibi başka ölçütler için kullanılabilir. Başka bir deyişle, bir müşteriden abone oldukları süre boyunca ne kadar değer elde edildiği.

Netflix Edinme Maliyeti (CAC)

2019'da Netflix, akış hizmetleri için 27.831 müşterinin müşterisinde net bir kazanç olduğunu bildirdi.

CAC hesaplaması = Yeni müşteriler/yeni müşteri sayısı edinmeyle ilgili tüm maliyetler.

Basitleştirilmiş CAC = pazarlama maliyetleri / yeni müşteri sayısı.

2019 için: Pazarlama maliyeti = 2,65 Milyar Dolar, dolayısıyla CAC = 2,65 Milyar Dolar/ 27,831 Milyon Dolar = 95,30 Dolar.

Ancak, bu çalkantıyı hesaba katmaz. Bu kadar çok kullanıcı eklemek için Netflix'in kayıplarını da kayıpla telafi etmesi gerekiyor.

Netflix kayıp oranının %9,8 olduğunu varsayarsak, CAC aslında daha düşüktür = Brüt ek kullanıcı = 30,56 milyon.

Bu , 86,80 $'lık bir CAC ile sonuçlanır .

Netflix Müşteri Yaşam Boyu Değeri

Kullanıcı başına ortalama gelir (ARPU) basitçe toplam gelir / kullanıcı sayısıdır.

2019 için: ARPU = 19.859 Milyar ABD Doları (yalnızca akış)/167 milyon kullanıcı = 120,63 ABD Doları (yılda bunu not edin). Ayda bu 120.63$/12 = 10.05$ olacaktır.

Netflix bir müşteri edinmek için ortalama 86$ harcadıysa, bu maliyetin ne zaman karşılandığını ve ardından müşterinin kâr sağlamak için ne kadar kalacağını bilmek isteriz. Her şeyden önce, kullanıcı başına brüt karı bilmemiz gerekiyor.

Kullanıcı başına brüt kar = kullanıcı başına gelir – kullanıcı başına gelir maliyeti .

O zaman son hesaplama LTV = Kullanıcı başına brüt kar / kayıp oranıdır .

Aşağıdaki tablo için %9,8'lik bir kayıp oranı varsaydım (Netflix kayıp oranını göstermiyor).

Metrik 2019 Rakamlar
ARPU (yıllık) 120.63$
Kullanıcı Başına Gelir Maliyeti $74.45
Kullanıcı Başına Brüt Kar $46.18
Kayıp oranı %9,8
YTV $471.23
Netflix için temel müşteri metrikleri

Bazı analistlerin kayıp oranını %9,8'den çok daha yüksek ve %20'ye yakın olarak belirlediklerini belirtmekte fayda var. Bu, yukarıdaki denklemin dinamiklerini önemli ölçüde değiştirecek ve müşteri yaşam boyu değerini etkin bir şekilde yarıya indirecektir.

netflix çarkı
Netflix İş Modeli – Netflix Volan

Netflix Nakit Akışı

Planımız, her yıl FCF'yi sürekli olarak iyileştirmek ve FCF pozitifine doğru yavaş yavaş ilerlemek. 2020 için şu anda FCF'nin yaklaşık -2,5 milyar dolar olacağını tahmin ediyoruz.

Netflix yıl sonu raporu – Ocak 2020

Yol boyunca, her ikisi de 2030'da vadesi dolacak 1.0 milyar $4.875 kıdemli senetler ve 1.1 milyar € 3.625'lik kıdemli senetler topladığımız 4.Ç'19'da yaptığımız gibi yatırım ihtiyaçlarımızı finanse etmek için borç piyasasını kullanmaya devam edeceğiz.

Netflix, içeriğini finanse etmek için borca ​​daha az güvenme konusunda artan baskıyla karşı karşıya. Yine de 2019'un sonunda Netflix, uzun vadeli borcunu 4 milyar doların üzerinde artırmıştı.

Nakit Akışını İyileştirme

Netflix, nakit yakmanın geçen yıl zirve yaptığını ve gelecekte pozitif nakit akışı elde etmeyi beklediğini söyledi. Dördüncü çeyrek kazanç çağrısı sırasında, Netflix CEO'su Reed Hastings, pozitif nakit akışının içerik harcamalarını azaltmaktan değil, gelir ve işletme gelirindeki artışlardan geleceğini söyledi.

Netflix Uluslararası Genişletme

Uluslararası segment ABD/Kanada pazarlarından daha büyük hale geldi. Aslında, 2019'da uluslararası akış, 9,8 milyar dolar gelir elde etti.

4. çeyrekte, Malezya ve Endonezya'da (geçen yılın 3. çeyreğinde Hindistan'a tanıttığımız) yalnızca mobil cihazlara yönelik bir plan başlattık. Artımlı abone büyümesi sağlayan ve elde tutmayı iyileştiren bu planla benzer sonuçlar gördük.

Netflix yıl sonu raporu – Ocak 2020

Bununla birlikte, ivmeyi korumak ve hedeflerine ulaşmak için Netflix'in, geleceğin en büyük pazarı olan Hindistan'daki son sorunlarını çözmesi gerekiyor.

Netflix Hindistan

Hindistan'ın video akışı pazarı, önümüzdeki birkaç yıl içinde on kattan fazla genişlemeli. BCG tahminleri, Hindistan'ın abonelik ve reklam satışlarından oluşan video akışı pazarının 2018'de 500 milyon dolar değerinde olduğunu gösteriyor.

CEO Reed Hastings, 2019'da şirketin Hindistan'da güçlü içeriğe sahip olmadığı için yeni kullanıcıları çekemediğini itiraf etti.

Ayrıca, Hindistan Premier Ligi kriket sezonunun başlangıcında 29 Mart'ta Hotstar hizmetimiz aracılığıyla Disney+'ı Hindistan'da başlatacağımızı duyurmaktan heyecan duyuyoruz. Mevcut Hotstar VIP ve Premium abonelik katmanlarımızı Disney+ Hotstar olarak yeniden adlandıracağız. Bunu, dünyanın en kalabalık ülkelerinden ve en hızlı büyüyen ekonomilerinden birinde yeni Disney+ hizmetini başlatmak için kanıtlanmış Hotstar platformunu kullanmak için harika bir fırsat olarak görüyoruz. … Hotstar ile paket halinde, doğrudan paket halinde piyasaya sürüleceğiz, yani bir ürün olarak Disney+ Hotstar.

Disney CEO'su Bob Iger

Bu arada, Disney'in Hotstar işi, Hindistan'ın abonelik akışlı video pazarına liderlik ediyor. Hotstar, Amazon Prime Video için 2,5 milyon ve Netflix için 1,2 milyon ile karşılaştırıldığında , Hindistan'daki video hizmetine 3,0 milyon ücretli aboneye sahiptir.

O zaman soru, Netflix'in Asya-Pasifik pazarları için iki uçlu bir bağlantıya sahip olması gerekip gerekmediğidir - müşteri kazanımı ve bağımsız video akış hizmetlerinin satın alınması.

Hindistan'da bir Netflix aboneliği, yalnızca mobil cihazlara yönelik plan için ayda 199 rupi'den (kabaca 2.80 $) başlar. Bu plan, kullanıcıların Netflix içeriğini bir akıllı telefon veya tablette, ancak yalnızca standart tanımlı olarak tüketmelerine olanak tanır. Kullanıcıların Netflix'i mobil cihazlara ek olarak dizüstü bilgisayarlarda ve televizyonlarda izlemelerini sağlayan temel plan, ayda 499 rupi (7 $) için geçerli. Tam özellikli planın maliyeti ayda 799 rupi (11 doların biraz üzerinde).

Öte yandan, bir Hotstar aboneliği yılda 999 rupi (14 doların biraz üzerinde) karşılığında, Netflix'in yalnızca mobil planından çok daha ucuza sahip olabilir. Iger, bir Disney+ ve Hotstar paketinin Hindistan'da ne kadara mal olabileceğini açıklamadı, ancak bunların rekabetçi bir şekilde fiyatlandırılması için çok fazla alan var.

Netflix'in Hindistan'da ve genel olarak kullandığı bazı taktikler:

  • Netflix, Hindistan'daki müşteriler için daha düşük fiyatlı bir plan seçeneği oluşturdu (yalnızca mobil).
  • Yerel benzersiz içeriğin kalitesini iyileştirin.
  • Doğru insanları işe alın – Netflix kısa süre önce Hint orijinal programlamasının başı olarak Monika Shergill'i işe aldı. Önceki deneyimi, Sony (SNE) ve Disney'e ait Star India'daki rolleri içeriyor.

Netflix Yarışması

Disney Plus bloktaki yeni çocuk olabilir, ancak 28,6 milyon ücretli aboneyi çekmek için zaman kaybetmedi. Şirketin ilk çeyrek kazanç çağrısı sırasında CEO Bob Iger'e göre bu rakam.

Bu, Netflix'in 167 milyon abonesiyle karşılaştırıldığında çok fazla görünmeyebilir, ancak bağlam içine koymak gerekirse, Disney Plus üç aydan daha az bir süredir piyasada, Netflix ise 12 yıldır film ve TV şovları yayınlıyor.

Amazon Prime'a sahip dev platform Amazon da pazar payı elde etme niyetinde.

Video Akış Platformları Nasıl Farklılaşır?

Şirket Netflix Disney Tilki, Gökyüzü Youtube HBO
Teklif Hikayeler, benzersiz içerik ve eğlence Büyük gişe rekorları kıran filmler ve aile deneyimi Haber ve Spor + Eğlence Bilgi, eğitim + eğlence Niş Gösteriler ve Diziler
İş modeli abonelik Abonelik + Disney volan Reklamlar ve bağlı kuruluş ücretleri Reklamlar/Abonelik Reklamlar/Abonelik

Piyasada rekabetin artmasıyla birlikte, genellikle gelişmekte olandan daha yüksek olan yerleşik pazarlar için müşteri edinme maliyetleri, piyasaları yukarı itecektir. Müşteriler platformlarından uzaklaştıkça, daha büyük bir rekabet dizisinin Netflix için daha yüksek bir kayıp oranı yaratması da muhtemeldir.

Netflix iş stratejisi

Hiç şüphe yok ki tekerlekler Netflix'ten düşmeyecek ve güçlü bir konumda. Pazardaki başka hiçbir oyuncu aynı küresel erişime veya ölçeğe sahip değil. Bununla birlikte, birçok pazarda olduğu gibi, tehlike, birden fazla oyuncunun ve potansiyel yeni girişlerin pazar payını kaybetmesidir.

Müşteriyi Elde Tutmayı İyileştirme

Bunu yapmak için birçok yaklaşım deneriz; Yalnızca 2019'da üye deneyimimizi kayıttan faturalandırmaya, ödemelerden içerik keşfine kadar iyileştirmeye çalışmak için yüzlerce ürün testi gerçekleştirdik. Bunların yaklaşık %30'u, elde tutma, katılım veya gelirde önceki yılda %20'den daha yüksek bir kazanç sağladı.

Netflix yıl sonu raporu – Ocak 2020

İş Modelini Değiştirmek

Geçtiğimiz birkaç yıl içinde, çocuklar, yetişkinler ve aileler için çok çeşitli animasyon içerikleri üretmek için Netflix içinde bir animasyon stüdyosu geliştiriyoruz. Disney Animation, Pixar, DreamWorks Animation ve Illumination'dan soyağacına sahip harika içerik oluşturucularımız artık Netflix'te bir sonraki büyük projelerinde çalışıyor.

Netflix, Disney olmaya çalışmak tehlikesiyle karşı karşıya mı? Bu hareket, sabit maliyetleri artırır ve henüz teslimat kaydı yoktur. İçeriği önemli ölçüde iyileştirecek mi ve yatırım seviyesini garanti etmeye yetecek mi?

Bu korkular nedeniyle Netflix, geçtiğimiz yıl piyasada önemli ölçüde düşük performans gösterdi ve S&P 500 ve Nasdaq endekslerinin aynı dönemde oluşturduğu sırasıyla %20 ve %27,7'lik getirilere kıyasla %5,3'lük küçük bir getiri sağladı.

Netflix İş Modelinin Özeti

Şirketin akış rekabetine göre büyük avantajının kökü, ölçeğidir. Netflix'in 167 milyon küresel abonesine, yılda yaklaşık 22 milyar dolarlık bir yıllık çalıştırma oranı sunuluyor. Bu, Netflix'in geçen yıl içeriğe yoğun bir şekilde yatırım yapmasına izin verdi ve bu yıl daha da fazla yatırım yapılması bekleniyor.

Ancak bazı uyarı noktaları:

  • Abone başına edinme maliyeti artıyor.
  • Netflix'in 3 milyar dolarlık negatif nakit akışını ele alması gerekiyor.
  • İçeriğin kalitesini sürekli olarak iyileştirmek.
  • Gelişmekte olan en büyük pazarlarda kazanmak ve Asya Pasifik pazarını güvence altına almak için net bir stratejiniz olsun.

Uluslararası genişleme Netflix'e milyarlarca dolara mal oluyor ve bunun ABD pazarındaki büyüme yavaşlarken ve rekabet yoğunlaştıkça devam etmesi gerekiyor.