Fraksiyonel CMO'larla Pazarlama Etkinizi En Üst Düzeye Çıkarma
Yayınlanan: 2023-08-03JP Maroney ile Pazarlama Podcasti
Koli Bandı Pazarlama Podcast'inin bu bölümünde, JP Maroney ile röportaj yapıyorum. O deneyimli bir iş stratejisti ve otuz yılı aşkın girişimcilik deneyimine sahip Kesirli CMO'dur. Wells Fargo ve Century21 gibi güç merkezi müşterilerinin yanı sıra büyüyen şirketlere, genellikle Kesirli CMO, Baş Strateji Sorumlusu (CSO) veya çok sayıda girişimde Baş Strateji Uzmanı olarak hizmet veren stratejik hüneriyle tanınır.
Temel Çıkarım:
Kesirli CMO, işletmelerin tam zamanlı bir yöneticiyi işe alma yükü olmadan üst düzey pazarlama uzmanlığına erişmesi için uygun maliyetli bir çözüm olabilir. JP, yalnızca çalışılan saatlerden ziyade sunulan değere odaklanarak, hizmetleri sonuçlar ve çıktılar açısından çerçevelemenin önemini vurguluyor. Ek olarak, bu model aracılığıyla stratejik pazarlama ittifaklarının gücünü ve bunun, büyümeyi ve başarıyı artırmak için diğer sektörlerden yeni fikirleri bir işletmeye getirme potansiyeline nasıl sahip olabileceğini düşünmek önemlidir.
JP Maroney'e sorduğum sorular:
- [01:37] Kesirli CMO'nun ne olduğunu kendi kelimelerinizle nasıl tanımlarsınız?
- [04:31] Kesirli CMO gibi bir iş modelini ölçeklendirmenin bir yolu var mı yoksa bu sadece zamanınızın karşılığını fazlasıyla almanın bir yolu mu?
- [07:44] Müşteri kazanmak için hedeflediğiniz belirli bir pazar türü var mı, yoksa gerçekten daha çok müşterileri organik olarak çekmek ve Kesirli CMO modelinin onlar için işe yarayıp yaramadığına karar vermek mi?
- [13:51] Stratejiyle daha fazla ilgilenen işletmeler için pazarda herhangi bir değişiklik gördünüz mü?
- [16:51] Uzun vadeli anlaşmaları mı yoksa kısa vadeli anlaşmaları mı tercih edersiniz yoksa bu gerçekten her müşteri için farklı mı?
- [18:50] Farklı türde Kesirli CMO'lar vardır; bazıları uygulama sağlarken, diğerleri delege edilecek veya bir ekip oluşturmanıza veya yönetmenize yardımcı olacak üçüncü taraflardır. Bunların hepsini yapmış olabileceğiniz durumlar var mı ve bu farklı yaklaşımların tuzakları veya artıları neler olabilir?
JP Maroney Hakkında Daha Fazla Bilgi:
- JP'yi sosyal medyada takip edin: @jpmaroney
- JP'nin web sitesi.
- JP'nin Youtube Kanalına göz atın.
Ajans Sertifikasyon Yoğun Eğitimi Hakkında Daha Fazla Bilgi:
- Ajans Sertifikasyon Yoğun Eğitimi hakkında buradan daha fazla bilgi edinin
Pazarlama Değerlendirmesini Yapın:
- Pazarlama değerlendirmesi.co
Bu şovu beğendin mi? Üzerine tıklayın ve iTunes'da bize bir inceleme yapın, lütfen!
John Jantsch (00:00): Hey, pazarlama ajansı sahipleri, biliyorsunuz, size işinizi sadece 90 günde ikiye katlamanın veya paranızı geri almanın anahtarlarını öğretebilirim.Kulağa ilginç mi geliyor? Tek yapmanız gereken, rakiplerinizi alakasız hale getirmenize, hizmetleriniz için bir prim talep etmenize ve belki de ek yük eklemeden ölçeklendirmenize izin verecek üç adımlı sürecimizi lisanslamak. Ve işte en iyi kısım. Yaklaşan bir ajans sertifikasyon yoğun görünümüne katılarak tüm bu sistemi acenteniz için lisanslayabilirsiniz, neden çarkı yaratıyorsunuz? Oluşturmamız 20 yıldan fazla süren bir dizi araç kullanın. Ve onları bugün alabilirsin. DTM dünya eğik çizgi sertifikasyonunda kontrol edin. Bu dtm.world/certification.
(00:55): Merhaba, Koli Bandı Pazarlama Podcast'inin başka bir bölümüne hoş geldiniz.Bu John Jans. Bugünkü konuğum JP Moroney. Otuz yılı aşkın girişimcilik deneyimine sahip, deneyimli bir iş stratejisti ve fraksiyonel pazarlama müdürü, Kesirli CMO'dur. 20 Century 21'deki Wells Fargo gibi müşterilerin yanı sıra büyüyen şirketlere, genellikle Fraksiyonel CMO veya Baş Stratejik Yetkili veya CSO olarak hizmet veren stratejik hüneriyle tanınıyor. Jp, gösteriye hoş geldin.
JP Maroney (01:30): Hey, teşekkürler efendim.Davet için teşekkürler.
John Jantsch (01:33): Yani, açıkçası, 10 yıldır bu Kesirli CMO konusundan bahsediyorum, ancak son birkaç yıldır bu konuya gerçekten eğildim çünkü bence piyasa yakalandı.Ama ben, senden haber almak isterim, bu konuda birkaç program yapacağım. Birisi size Kesirli CMO'nun ne olduğunu sorsa, bunu kendi sözlerinizle nasıl tanımlarsınız?
JP Maroney (01:51): Bence diğer iş modelleri veya diğer iş kategorileri kısmi mülkiyetin yolunu açtı.Yani jet mülkiyeti fraksiyonel, her türlü şey, bilirsiniz, yani yatlar, konutlar ve diğer her şey. Bu, insanlara genel bir fikir veriyor, ama aslında, aslında, bir ara LinkedIn'ime Pazarlama Aklımı kirala diyen bir başlık koydum.
John Jantsch (03:26): Evet, maaş.com'daki son ankete ve iki 50 ila 360, um, bin aralığında bir pazarlama müdürüne baktım.Yani, evet, yani, bence kesinlikle haklısın. Bazı durumlarda bütçedir, yani maliyetin çok altında stratejik düşünme elde etmenin bir yoludur. Ama bence asıl önemli olan, senin de dediğin gibi, tam zamanlı bir CMO'nun ne yapacağı.
JP Maroney (04:06): Ya Evet, ya kendi varlığına sahip ol ya da CMO'nun siperlere girip girmeyeceklerse yanlarında bir ekip getirmesi gerekiyor ve bu arada yapmamalılar. Bir adama ödeme yapıyorsanız, bilirsiniz, CMO oranlarımı yarım milyona, kabaca yarım milyon dolara, yani ayda 40 bin gibi bir şeye dayandırdım.Evet. Çeyrek hisse, diyelim ayda 10.000 dolar ya da her neyse, ama 20, 50, 100 hatta işe alınabilecek bir işe o kadar para harcayan bir adam istemezsiniz. Saati 150 dolar.
John Jantsch (04:38): Evet.Yani, bence meydan okuma olduğunu düşündüğüm şeylerden biri, bence birçok insan atlıyor, bilirsiniz, CMO deneyimleri var, atlıyorlar, diyorlar ki, Kesirli CMO olabilirim . Um, zorluklardan biri, nasıl yaparsınız, tam anlamıyla zamanınızı satmasını nasıl engellersiniz? Ya da belki bu senin için. Demek istediğim, böyle bir iş modelini ölçeklendirmenin bir yolu var mı? Yoksa sadece yüksek olmanın, zamanınız için yüksek ücret almanın bir yolu mu?
JP Maroney (05:04): Evet, benim tercihim değil.Bu tür talepler insanların bunu sormasıyla ortaya çıktı. Ben de Hımm dedim. Ve ben, bunu gerçekten teklif etmeden önce, en büyük kızım, yirmili yaşlarının başında, şimdi yirmili yaşlarının ortalarında, sanırım üniversiteden mezun olmuş ve işletme diplomasına sahipti ve çok pazarlama odaklıydı, aslında kendi sosyal medyasını kurmuştu. üniversiteden ayrılmadan önce medya pazarlama şirketi. Ama bunu yapmasını tavsiye ettim ve kendisini kısmi bir pazarlama direktörü olarak teklif etti. Bazı şirketler için. Ve işe yaradığını görme şansım oldu ve ayrıca içindeki bazı delikleri görme şansım oldu. Çünkü modelde bazı tuzaklar var. Ama evet, ben de senin gibi koçluk yaptım ve yıllar boyunca pek çok başka danışmana, koça falan tavsiyelerde bulundum ve onlara her zaman dedim ki, ben, asla ölçünün çalışmasını istemiyorum.
(05:56): Mesela, zamanımı saat başına dolar ile ilişkilendirmek istemiyorum.Ve böylece bunu CMO çalışmasıyla veya fraksiyonel, uh, CX O ile yapmanın bir miktar tuzağı var. Yani herhangi bir fraksiyonel yönetici, bunu yapmanın bir miktar tuzağı var. İnsanlara her zaman söylüyorum, bakın, zamanımın yaklaşık dörtte birini ya da yarısını ya da her neyse onu satın alıyorsunuz, ama çalışan bir saatimiz olmayacak. Ve bu hem senin hem de benim lehime. Talebin daha yüksek olabileceği zamanlar olacak ve ayda o kadar paraya beni yarım günlüğüne tutmanın hiçbir yolu yok. Yani sen kazanacaksın. Ve sonra, belki o hafta içinde daha az saatim olduğu başka zamanlar da var, mm-hmm.
John Jantsch (07:19): Evet.Ben, sana söylüyorum, birçok insanın düştüğünü gördüğüm tuzak, tamamen tanımsız olmasıdır. Evet. Zamanımın dörtte birini alıyorsun, ama bu ne anlama geliyor?
JP Maroney (08:06): Evet, garip.Uh, CMM Kesirli CMO hizmetlerimi proaktif olarak pazarlamadım ve doluyum. Yani ben, bu daha çok bir çekim olayı. Önceden içerik sağlamanın büyük bir inancıyım. Dışarıda bir adam var, muhtemelen Frank'i tanıyorsunuzdur, ama Frank Kern, ben, belki o ifadeyi uydurdu ya da bulmadı, ifade sonuçlarını önceden uydurdu. Ama bu cümleyi seviyorum. Evet. Ben kullandım. Ve buna inanıyorum. İş hayatında ve hayatta ne kadar çok verirseniz, o kadar çok alacağınıza inanıyorum. Ama almadan önce vermelisin, yasa bu. Ve böylece, um, her zaman önceden değer verdim ve asla bana geri dönmedi.
(08:54): İnsanlara her zaman söylüyorum, bu komik, belirli iş türleri hakkındaki sorunuzu yanıtlamak istemiyorum, ancak birçok danışmanın, hatta fraksiyonel CMO'ların, diyelim ki işin içinde olan insanların istihdam alanı ve şimdi bir Kesirli CMO olarak dışarı çıkıp bir kiremit taktılar, malları vermekten korkuyorlar, değil mi?Sanki bir tür gizli anlaşma falan varmış gibi. Ve birçok koça, danışmana, CMO'ya, bilirsiniz, danışmanlık pozisyonundaki insanlara satmanız ve vermeniz gereken tek şeyin bilginiz olduğunu söyledim. Demek bir ilişkiye girmek için para birimin bu. Tabiri caizse gizli sos değil. Bu yüzden verdiğine büyük bir inancım var. Ve bu nedenle, bana insan gönderen birçok insan var ve onlar, Hey, bir aramayı atlayıp bu adama yardım edebilir misin?
(09:46): Ve atlayacağım.Ve ben genellikle, bilirsin, eski strateji çağrısı şeyine sahibim, bu bir şekilde mm-hmm gibi.
John Jantsch'ın (10:59):
JP Maroney (11:24): Hayır, seni anlıyorum.Ben sadece, zavallı Dennis
John Jantsch (12:23): Evet.Yani, stratejik pazarlama ittifakları fikri, aynı şey. Ben, bilirsin, birlikte çalıştığımız herkes için buna bakmaya çalışıyorum, özellikle profesyonel hizmetler için. Bence insanlar kaldıracı gerçekten hafife alıyor
JP Maroney (12:48): Evet.Bu konuda birkaç eğitim programı yaptım ve tüm bu ittifak fikri üzerine çıkan bir kitabım var çünkü çok güçlü. Ve aslında, bir iş modeli inşa ediyoruz. Az önce ortağımla telefonda görüştüm ve bunu ev hizmetleri sektöründe ülke genelinde yapan bir iş modeli oluşturuyoruz. Ama çok güçlü ve kesinlikle göz ardı ediliyor ve pek çok endüstride kullanılmıyor. Buna çok büyük inanan.
John Jantsch (13:12): Hey, pazarlama ajansı sahipleri, biliyorsunuz, size sadece 90 gün içinde işinizi ikiye katlamanın veya paranızı geri almanın anahtarlarını öğretebilirim.Kulağa ilginç geliyor. Tek yapmanız gereken, rakiplerinizi alakasız hale getirmenize, hizmetleriniz için bir prim talep etmenize ve belki de ek yük eklemeden ölçeklendirmenize izin verecek üç adımlı sürecimizi lisanslamak. Ve işte en iyi kısım. Yaklaşan bir ajans sertifikasyon yoğun görünümüne katılarak tüm bu sistemi acenteniz için lisanslayabilirsiniz, neden çarkı yaratıyorsunuz? Oluşturmamız 20 yıldan fazla süren bir dizi araç kullanın. Ve bugün sahip olabilirsiniz, DTM dünya eğik çizgi sertifikasyonunda kontrol edin. Bu dtm.world/certification.
(13:59): Yani teorik olarak, kesirli bir CMO isteyen biri stratejiyle ilgileniyor
JP Maroney (14:36): Belki
John Jantsch (14:39): Videoyu izliyorum.JP'nin bunu düşünmesi uzun zaman aldı.
JP Maroney (14:43): Evet.Peki, sana gerçek bir cevap vermek istedim. Yani evet, belki. Ama anlaşma şu. Sabahları uyanıp hayatımda gerçekten ihtiyacım olan şeyin daha fazla strateji olduğunu söyleyen çok fazla girişimci veya kurucu tanımıyorum.
John Jantsch (15:00): Sıfır
JP Maroney (15:01): Uyanıp söylediklerinden daha fazlası, gerçekten ihtiyacım olan şey Facebook reklamları gibi bazı taktikler ya da her neyse.Evet. Aradıkları bu değil. Bir sonuç arıyorlar. Bu yüzden, sonunda koşu bandından çıkıp bu işi satmaya veya koşu bandından çıkıp başka birinin insanlarımı yönetmesine izin vermeye veya her neyse, nasıl yeterince para kazanabileceğimi arıyorlar. Yani onların versiyonu çok farklı. İronik bir şekilde ve sizin de yapmanız gerektiğini düşünüyorum, ironik bir şekilde, ki buna kısmi CMO'lar da dahildir, pazarlamacılar ve kendi hizmetlerini satma konusunda gerçekten berbatlar,
John Jantsch (15:39): Ajanslar için olası satış yaratma işi nasıl gidiyor?
JP Maroney (15:44): Evet, kesinlikle doğru.
John Jantsch (16:54): Evet.Kesinlikle. Sattığımız şeyi kimse istemiyor. Sorunun çözülmesini istiyorlar. Uzun vadeli taahhütleri mi yoksa kısa vadeli taahhütleri mi tercih edersiniz? Yoksa var mı, gerçekten her şey farklı mı? Yoksa gerçekten peşinden gitmeye çalıştığın bir tipin var mı?
JP Maroney (17:09): Pekala, bunu çok söylüyorum, bu yüzden bu biraz kökleşmiş bir şey ve muhtemelen sabah üçte uyanıp bunu söyleyin, bir müşteriye diyeceğim, bakın, en az 90 gün severim, 90 günlük nişan.Mm-hmm.
(18:04):
John Jantsch (18:52): Büyüyen bir model.
JP Maroney (18:53): Evet.Evet. ters tarafı severim
John Jantsch (18:56): Yine orada, konuştuğum fraksiyonel CMO'ları düşününce, bazı durumlarda, sadece üçüncü taraf, yani delegasyon olsa bile, uygulama da sağlayacaklar.Ama başka bir model de, bir ekip kurmanıza yardım edeceğiz.
JP Maroney (19:22): Bu sadece Kesirli CMO işine gitmiyor.Bu aynı zamanda bir iş danışmanı veya danışma kurulu üyesi, hatta bir danışman olmaya da gider. Yıllar geçtikçe, tarihsel olarak muhtemelen bunların hepsini yaptım, değil mi? Benim için en zor olanı, mevcut bir ekibin olduğu bir yere gelmek çünkü insanlara kendi düşünce tarzımı yeniden aşılamaya çalışmalıyım. Ve bu
John Jantsch (19:53): Başlangıçta bir tür direniş dönemi olabileceğinden bahsetmiyorum bile, değil mi?Çünkü, bekle, bunu aldık, neden bunu getiriyorlar?
JP Maroney (20:00): Kesinlikle.Yüzde yüz. Kesinlikle, bilirsiniz, yaklaşık 60 gün önce olası bir müşterimle görüşüyordum ve tüm pazarlamadan değil, sosyal medyadan sorumlu olan kişinin çok savunmacı bir duruşta olduğunu söyleyebilirsiniz. Sağ. Ve işi hakkında gerçekten endişeliydi çünkü içeri girdiğimde zor soruları ben sorarım. Evet. Hani bazı durumlarda dediğim gibi ben işin bir kısmını alıyorum ama her durumda o şirketin sahibiymişim gibi davranıyorum. Ve bu yüzden, her gün çekleri yazan ben olsam soracağım gerçekten zor sorular sordum. Bunu yaptığımda, bilirsiniz, terk edilmiş bir eve el feneri tutmak gibi bir şey oluyor. Biliyorsun, ne bulacağını asla bilemezsin
John Jantsch (20:56): Elbette.Sanki, bilirsin, bu konudaki R o I'imiz nedir? Sağ? Onun
JP Maroney (21:00): Aynen, doğru.Mesela, o örnekteki gibi, atıf için hiçbir şey yapmıyorlardı. Bağlantıları izlemek için hiçbir şey yapmıyorlardı. Sonuçları ölçmek için hiçbir şey yapmıyorlardı. Ben de onlara dedim ki, bilirsiniz işte bu yaşlı, kimin söylediğini unuttum, reklama harcadığım paranın yarısı boşa gidiyor. Hangi yarısı olduğunu anlayamıyorum, yani, dedim, internetin ortaya çıktığı ve sizin bağlantılarınızın olduğu gün, o günler geride kaldı. Ayda bir dolara telefon takip numaralarıyla telefon aramaları bile izleme ile izlenebilir olsa bile, Twilio'da başka bir numara alabilir ve her kaynaktan, her broşürden, her kartpostaldan, her reklamdan veya her ne ise ondan gelen her aramayı takip edebilirsiniz. Bu yüzden bunu satın almıyorum. İşe yaradığına inanıyoruz, işe yaradığını düşünüyoruz, işe yaradığını umuyoruz. Ve bu birçok insanı tedirgin ediyor.
John Jantsch (21:45): Evet.JP, şova uğramak ve bu ilginç ve büyüyen konu hakkında konuşmak için bir dakikanızı ayırdığınız için teşekkür ederim. Uh, insanları işiniz hakkında daha fazla bilgi edinebilecekleri veya sizinle bir şekilde bağlantı kurabilecekleri bir yere davet etmek ister misiniz?
JP Maroney (21:56): Evet, LinkedIn üzerinden benimle iletişime geçebilirler.En son seninle burada konuşuyorduk. Evet. JP Moroney, JP maroney, her yerde. Ve ben @JPMoroney'im ve bu tür bir tanıtıcıya sahip olduğu hemen hemen her platformdayım. Yani YouTube, JP Moroney'de. Orada çok fazla içeriğim var. Ve, uh, sonra jp moroney.com'a gidin ve küçük bir bağlantı ağacı türü atlama platformuna sahiptir.
John Jantsch (22:18): Yakaladım.Anladım. Mükemmel. Birkaç dakikanızı ayırdığınız için teşekkür ederim. Bana bir Airbnb'de olduğunu söylediğini biliyorum, yani umarım eğlenceli bir şeyler yapıyorsundur, ama umarım bir gün sana yolda rastlarız.
JP Maroney (22:28): Muhteşem John, bir gün seninle şahsen tanışmak için can atıyorum.Dikkatli ol.
John Jantsch (22:32): Hey, gitmeden önce son bir şey daha.Pazarlama stratejisinden, taktikten önce stratejiden nasıl bahsettiğimi biliyor musun? Peki, bazen bunun neresinde durduğunuzu, pazarlama stratejisi oluşturmak için ne yapılması gerektiğini anlamak zor olabilir. Bu yüzden sizin için ücretsiz bir araç oluşturduk. Buna Pazarlama Stratejisi Değerlendirmesi denir. @marketingassessment.co, not.com, dot co'da bulabilirsiniz. Ücretsiz pazarlama değerlendirmemize göz atın ve stratejinizle bugün nerede olduğunuzu öğrenin. Bu sadece pazarlama değerlendirme.co. Aldığınız sonuçlar hakkında sizinle sohbet etmeyi çok isterim.
E-posta güncellemelerini almak için kaydolun
Adınızı ve e-posta adresinizi aşağıya girin, size podcast hakkında periyodik güncellemeler göndereyim.