İşinizi Büyütmek için 11 Temel Metrik [+5 Bonus Metrikleri]

Yayınlanan: 2022-09-15

Günümüzün teknoloji konusunda bilgili dünyasında, daha fazla veriye erişim, büyük ve küçük işletmelerin stratejileri nasıl uyguladığını, performansı nasıl izlediğini ve veri topladığını yeniden tanımlıyor. Daha fazla kuruluşun dijitalleşmesiyle, verimli iş kararları almak için temel metrikleri seçme ihtiyacı artıyor.

İşletmeniz yalnızca bir metriği takip ediyorsa, performansınıza ve satışlarınıza zarar verirsiniz. Şirketinizin değerini gerçekten ölçmek için bir metrik kombinasyonu gereklidir. Bu blog gönderisinde, aşağıdakiler dahil olmak üzere metriklerle ilgili her şeyi öğrenmenize yardımcı olacağız:

  • KPI'lar tam olarak nedir?
  • İzleme metrikleri neden önemlidir?
  • İşletmeniz için doğru metrikleri nasıl uygulayabilirsiniz?
  • Ve en önemlisi, şirketinizin izlemesi gereken ilk on bir metrik

Hadi atlayalım!

KPI nedir?

kpi-banner

Anahtar Performans Göstergeleri , şirketinizin temel iş hedeflerine ne kadar etkili ve verimli bir şekilde ulaştığını gösteren ölçülebilir değerlerdir. KPI'lar, işletmenizin performans düzeyini ve değerini değerlendirmek için ölçülebilir ölçülerdir.

Yüzden fazla KPI vardır çünkü çeşitli işletmelerin farklı süreçleri vardır. Üst düzey KPI'lar işletmenizin performansına odaklanırken, düşük düzeyli KPI'lar satış, pazarlama, müşteri desteği ve İK departmanlarınız arasındaki süreçleri takip eder.

Farklı Metrik Türleri Nelerdir?

Metrikler iki ana türdendir:

  • Operasyonel Metrikler - Bu metrikler, işletmelerin hizmet, satış, pazarlama ve İK performansını izlemesine olanak tanır. Geri dönüş süresini, üretim süresini, kusur sayısını vb. içerir.

Operasyonel metrikler, insanların operasyonlardaki tutarsızlığın nereden kaynaklandığını belirlemelerine yardımcı olur.

  • Mali Metrikler – Bu metrikler, bir şirketin operasyonel metrikleri finansal hedeflere dönüştürme yeteneğini değerlendirir. Karlılık oranı, yatırım getirisi, satış rakamı karşılaştırması vb. içerir.

Dönüşümler nedir?

Dönüşümler, bir web sitesi ziyaretçisi, bir form doldurmak, bir e-kitap indirmek veya satın almak gibi web sitesi sahibi için karlı olan istenen bir hedefi tamamladığında gerçekleşir.

Kullanıcıların istenen eylemi gerçekleştirmesi için sayfanızın tasarım, kopyalama ve kullanılabilirlik öğeleri, benzersiz bir kullanıcı deneyimi oluşturmak üzere birlikte çalışmalıdır. Web sitenize dönüşen toplam ziyaretçi sayısı, dönüşüm oranınıza katkıda bulunur .

Dönüşümler, web sitenizin veya işletmenizin hedeflerine bağlı olarak değişebilir. O içerir:

  • müşteri adayları
  • E-posta Kayıtları
  • Doldurma Formları
  • Çevrimiçi Satış
  • Verilen Bir Numarayı Aramak
  • Kaynak İndirme
  • Site ile etkileşim (belirli bir sayfayı ziyaret etme, ziyaret süresi vb.)

İlgili makale: Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO) Kılavuzu

Metrikler Neden Önemlidir?

Kuruluşunuz için en önemli olan izleme metrikleri , işletmenizin verimliliğini ve başarı şansını en üst düzeye çıkarır. Ayrıca, temel metrikleri tanımlamak ve analiz etmek şunları yapmanızı sağlar:

  • Şirketinizin Stratejisini ve Yönünü Yönlendirin
  • Belirli Bir Kuruluş veya Departman için Hedefleri Belirleyin
  • Stratejik İş Kararları Alın
  • Sürücü Performansı
  • Organizasyonla Değişin ve Gelişin
  • İç ve Dış Halkla İlişkileri Sağlamak

Bu faydaları ayrıntılı olarak tartışalım:

Süreci Hedeflemenizi Sağlar

İşletmeler, müşterilerinin benzersiz ihtiyaçlarını karşılamak için süreçlerini tasarlar. İdeal metrikleri uygulamak, müşterinizin belirsiz gereksinimlerini verimliliği sağlamak için izleyebileceğiniz değerli sayılara dönüştürmenize olanak tanır.

Ayrıca, metrikler, müşterinin gereksinimlerini karşılamaya yetecek kadar iyi olup olmadığını belirlemek için sürecin haritasını çıkarmamızı sağlar.

İş Yürütmeyi Yönlendirir

KPI puanlarınızı güncel tutmak ve bunları haftalık ekip toplantılarında tartışmak, performans ve sonuçların tutarlılığını sağlar.

Ayrıca, doğru metrikleri ölçmeden, haftalık ve bire bir toplantılarınız etkili olmaz.

Hizalamayı Kolaylaştırır

Doğru iş metriklerini tanımlamak ve kuruluştaki herkesin bunları anlamasını sağlamak, tüm işin aynı kurumsal hedefler doğrultusunda çalışmasını sağlar.

Bu şekilde, işletmenizin verimliliğini artırabilir ve başarıyı en üst düzeye çıkarabilirsiniz.

İyileştirme Hedeflerinize Ulaşmanıza Yardımcı Olur

İyileştirme hedeflerini objektif hale getirmenin en iyi yolu, onları sayılarla ölçmektir. ' İyi Kalite, ' ' İyileştirme Gerekiyor ' veya ' Kabul Edilebilir Kalite ' gibi kelimeler belirsizdir ve kullanımlarına göre değişir.

Böylece metrikler, müşteri gereksinimlerini ve operasyonel performansı sayılara dönüştürmenize yardımcı olur. Sonuç olarak, işletmenizin müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığını belirlemek için bunları karşılaştırabilirsiniz.

İş Performansını Belirlemenizi Sağlar

Temel iş metriklerini izlemek, işletmenizin nasıl performans gösterdiğini söyler ve hangi alanlara dikkat edilmesi gerektiğini belirlemenize olanak tanır.

Ayrıca, operasyonları iyileştirmenin ve iyi bilgilendirilmiş kararlar almanın yolları için yön sağlar.

Karşılaştırmalı Analiz Yürütmenizi Sağlar

İşletmenizin temel metriklerini ölçmek, kuruluşunuzun yetersiz veya fazla performans gösterdiğini ortaya çıkarır.

Ayrıca, hangi kişilerin ve departmanların iyi performans göstermediğini ve desteğe ihtiyaç duyduğunu belirlemenize yardımcı olur.

Kuruluş genelinde İletişimi Kolaylaştırır

İş metriklerini analiz etmek, kuruluşunuz ile müşteriler, çalışanlar, hissedarlar ve genel olarak toplum arasındaki iletişimi geliştirir.

İşletmem Hangi Metrikleri Kullanmalı?

metrikler-iş-banner

Özellikle aralarından seçim yapabileceğiniz çok sayıda metrik olduğundan, işletmeniz için hayati, en değerli metrikleri seçmek zor olabilir.

Her işletmenin farklı süreçleri olduğundan, önemli olan metrikler de farklılık gösterecektir. Ancak, her kuruluşun doğru metrikleri belirlemek için kullanabileceği dört soru vardır:

  • Metrik, işletmenin performansıyla alakalı mı?
  • Metrik, gelecekteki performansı pratik ve değerli bir şekilde tahmin etmenize izin veriyor mu?
  • Metrikleri ölçebilir misiniz?
  • Metriklerle ilişkili iş ekipleri bunu etkileyebilir mi?

İşletmeniz İçin Doğru Metrikleri Uygulamaya Yönelik Adım Adım Kılavuz

İşletmeniz için doğru metrikleri belirledikten sonra , organizasyonel ve süreç metriklerini nasıl kuracağınızı öğrenmeniz gerekir.

Başlayalım:

Adım # 1: Metriklerinizi Tanımlama

Kuruluşunuzun kıyaslama oluşturabilmesi için tüm metrikleri net bir şekilde tanımladığınızdan emin olarak başlayın. KPI'ları anlaşılır tutmanın en iyi yolu SMART modellerini takip etmektir:

  • Spesifik – Hedefiniz bir miktar ayrıntı sağlamalıdır
  • Ölçülebilir – Metriğiniz sayısal değer cinsinden olmalıdır
  • Ulaşılabilir – KPI'nız ulaşılabilir ve gerçekleştirilebilir olmalıdır
  • Alakalı – Hedefiniz, genel işletme hedeflerinizle bağlantılı olmalıdır
  • Zamana dayalı – Bir metrik seçerken bir zaman çerçevesi eklediğinizden emin olun,

Metriklerinizi dikkatli bir şekilde ayarlamayı unutmayın, aksi takdirde işinizi riske atabilirsiniz.

Adım # 2: Onaylanma

Bir metriğin başarılı bir şekilde uygulanması, üst düzey yöneticilerin ve çalışanların onayını gerektirir. Performansı ölçmek ve sonuçları izlemek için yeni metriklerin tanıtılması, değişim vaadini getirir ve bu nedenle doğal olarak direnç çeker.

Bu nedenle, ekibinizle yeni metrikleri tartışmadan önce, önemini göstermek ve herkesi dahil etmek için onay alın.

Adım # 3: Toplamanız Gereken Verileri Anlama

Şirketlerin bir metriği tartışmak için saatler harcaması duyulmamış bir şey değil, yalnızca süreçlerini veya araçlarını keşfetmek için gerekli verileri üretemez. Bu, işletmenizin bazı yatırımlar yapması gerekebileceği anlamına gelir.

Ancak nakit harcamadan önce, işletmenizin metriği analiz etmekten nasıl fayda sağlayabileceğini açıkça tanımlayın. Metrikler standartlaştırılmalı ve kimin hesapladığına bakılmaksızın aynı cevabı sağlamalıdır.

İş verimliliğini artırmak ve somut ilerleme sağlamak için metriği izleyen ve hesaplayan herkesin dürüst olması gerekir. İşletmenizin neden iyi performans göstermediğine dair soruları gündeme getirse de, şirketinizin mevcut konumunu anlamak, gelişmenin ilk adımıdır.

Adım # 4: Sonuçların Ölçülmesi

Ne yazık ki, birçok şirket sadece sonuçları kullanmamak için metrikler tasarlar ve pahalı araçlar satın alır. Neden? Niye? Bunun nedeni, büyük kuruluşların çok fazla metrik belirleme eğiliminde olmalarıdır.

Bu nedenle, yeni metrikler seçerken bunları yönetilebilir tutmayı unutmayın. Beş anlamlı metrik uygulamak, kullanmayacağınız 100'den daha iyidir.

Sonuçlarınızı ölçmeyi unutmayın, başkalarından öğrenin ve nasıl ilerlediklerini sormak için ekip üyeleriyle iletişime geçmekten asla çekinmeyin. Kuruluşunuzda birden fazla departman varsa, liderler ilerlemeyi gözden geçirmek ve iyileştirme alanlarını tartışmak için haftalık veya günlük toplantılar düzenlemelidir.

Adım # 5: Sürekli İyileştirme

Son olarak, kurumsal metriklerinizi iyileştirmenin "sürekli" bölümünü asla unutmayın.

İşletmeniz geliştikçe ve müşteri tabanınız genişledikçe metriklerinizi zaman zaman gözden geçirmeniz gerekecek. Yeni bir metrik seti sunarak, amaçlanan şeyi ölçmeye devam etmelerini sağlayabilirsiniz.

Octopus CRM ile LinkedIn Aramayı Otomatikleştirin

İşinizi Büyütmek için 11 Metrik

Artık hangi metrikleri kullanmanız gerektiğini ve bunları nasıl uygulayacağınızı keşfettik, hadi devam edelim ve en iyi on bir KPI'yi izlemeye başlayalım:

Dönüşüm oranı

İşte gerçek: her müşteri adayı satışa dönüşmez. Bu nedenle, olası satışlarınızı satış dönüşüm oranına kadar izlemeniz gerekir.

Olası satışlarınızı satışa dönüştürme oranını hesaplayabilirsiniz:

Toplam satış sayısını toplam potansiyel müşteri sayısına bölün

Elde edilen cevabı 100 ile çarpın

Potansiyel müşterilerinizi dönüşüm oranına alacaksınız!

Örnek

50 potansiyel müşteriden 30 satış ürettiğinizi düşünün. Şimdi:

30/50= 0,6

0,6 x 100

%60

Böylece dönüşüm oranınız %60 olacaktır.

Neden Dönüşüm Oranı Hesaplamalısınız?

Bu verilerle, satış dönüşüm oranınızı artırmak için iyileştirme alanlarını belirleyebilirsiniz. Ayrıca, trafiğinizin satışlara dönüşüm oranını tahmin edebilir ve geliri verimli bir şekilde tahmin edebilirsiniz.

Yatırım Getirisi (ROI)

ROI , bir ürün, hizmet veya faaliyete yaptığınız yatırımın karlılığını ölçer. Bu metrikleri şirketinizin satış, pazarlama ve hizmet sektörlerinde uygulayabilirsiniz.

YG'nizi hesaplama adımları şunlardır:

  • Net karınızı hesaplayın
  • Net karı ilk yatırımın maliyetine bölün
  • Aldığınız cevabı 100 ile çarpın
  • Ulaştığınız sonuç, yatırım getirinizdir

Örnek

Aylık bir abonelik kutusuna 100 dolar harcadığınızı düşünün. Şimdi, her birini 80 ABD Doları'na satarken sekiz dönüşüm kaydederseniz, YG'niz:

8 x 80$/100$ = 6,4

6,4 x 100 = %64

Neden Yatırım Getirisini Hesapla

Şirketinizin yatırım getirisini hesaplamak, işletmenizin ve departmanlarının ne kadar iyi performans gösterdiğini belirlemenize olanak tanır. Ayrıca, bu ölçüm size neyin karlı olduğunu ve neyin iyileştirilmesi gerektiğini söyler.

Müşteri Yaşam Boyu Değeri (CLV)

clv-banner

Müşteri Yaşam Boyu Değeri veya Müşteri Yaşam Boyu Geliri, müşterilerden ne kadar gelir bekleyebileceğinizi gösterir. CLV veya CLR'yi ölçmek, önemli miktarda veri ve çaba gerektirir.

Kuruluşunuzun CLV'sini şu şekilde belirleyebilirsiniz:

  • Ortalama satış değerini elde tutma süresi ve oluşturdukları işlem sayısı ile çarpın

Örnek

Diyelim ki web sitenizi ayda bir kez ziyaret eden bir müşteri, ortalama 8 yıllık bir yaşam süresi boyunca ziyaret başına 25 ABD doları harcıyor. Yani, hesaplamalarınız şöyle olacaktır:

25 x 8 x 12 = 2.400 dolar.

LFV'yi Neden Hesaplamalısınız?

Bu metriği hesaplamak, müşteri kazanımı için harcamalarınızı belirlemenize olanak tanır. Ayrıca, dönüştürülmesi çok zor olan müşteri segmentlerini belirleyerek, hangi sorunların müşteriyi elde tutmayı azalttığını söyler.

Müşteriyi Elde Tutma ve Kayıp

Nispeten yeni ama aynı derecede önemli bir ölçü olan müşteriyi elde tutma ve müşteri kaybetme oranınız, müşteri başarı ölçütlerini temsil eder.

Müşteri kaybı , ürün veya hizmet satın almayı bırakan müşterilerin oranıdır. Bu metriği şu şekilde hesaplayabilirsiniz:

  • Belirli bir zaman diliminde ulaşılan müşteri sayısını belirleyin
  • Bu süre zarfında edinilen yeni müşteri sayısını çıkarın
  • Elde edilen sonucu başlangıçta müşteriler tarafından bölün
  • Sayıyı 100 ile çarpın

Öte yandan, Müşteriyi elde tutma, belirli bir zaman diliminde elde tutulan veya aktif olan müşterilerin yüzdesini temsil eder. Bunu şu şekilde hesaplayabilirsiniz:

  • Müşteri kaybı nedeniyle eksi 100

Örnek

İlk çeyrekte 50, sonunda sadece 35 müşteriniz olduğunu düşünelim. Kayıp ve elde tutma oranını şu şekilde hesaplayabilirsiniz:

Başlangıçtaki Müşteri Sayısını Hesaplayın – 50 – 35= 15

Sonucu Başlangıç ​​Sırasındaki Toplam Müşteri Sayısına Bölün – 15/50 = 0,3

100 ile çarpın – 0,3 X 100 = %30

Böylece müşteri kayıp oranınız %30 olacaktır.

Tutma Oranı – 100 – 30 = %70

Müşteri Tutma ve Kaybını Neden Hesaplamalısınız?

Müşteriyi elde tutma ve müşteriyi elde tutmanın hesaplanması, belirli bir zaman çerçevesinde müşteri büyümesini belirlemenize olanak tanır. Ayrıca bu metrikler, müşteri memnuniyet oranlarını hesaplamanıza yardımcı olur.

Müşteri Edinme Maliyeti (CAC)

Müşteriyi elde tutma oranı ve müşteri kaybının ardından, işletmenizin ölçmesi gereken bir diğer metrik de Müşteri Edinme Maliyetidir .

CAC, size farklı pazarlama ve satış çabalarıyla yeni müşteriler edinmenin maliyetini söyler. Bu metriği şu şekilde hesaplayabilirsiniz:

Toplam pazarlama veya satış giderlerini belirleyin

Elde edilen değeri toplam dönüşüm sayısına bölün

Örnek

İşletmenizin bir yılda 100 müşteri kazanmak için 2000$ yatırım yaptığını düşünün. O zaman satın alma maliyetiniz:

2000$/100 = edinme başına 20$

Müşteri Edinme Maliyetini Neden Hesaplamalısınız?

Müşteri edinme maliyetiniz, yeni müşteriler edinmek için ne kadar harcama yapabileceğinizi gösterir. Ayrıca, satış ve pazarlama faaliyetlerinden daha doğru bir yatırım getirisi sağlar.

Reklam Harcama Getirisi (ROAS)

roas-banner

Reklam Harcamalarından Getirisi, reklamcılık için harcanan her dolardan kazandığınız gelir hakkında sizi bilgilendiren değerli bir ölçümdür.

Yatırım getirisi gibi ROAS, sosyal medya kampanyaları gibi dijital reklamların yatırım getirisini ölçmenize olanak tanır.

ROAS'ınızı şu şekilde hesaplayabilirsiniz:

  • Reklamlara yatırılan geliri, reklamların toplam maliyetlerine bölün

Örnek

Reklam kampanyanıza 150$ yatırdığınızı ve 300$ gelir elde ettiğinizi varsayalım. Yani, hesaplamalarınız şöyle olacaktır:

300$/150$ = 2

Böylece, ROAS'ınız 2 olacaktır.

Reklam Harcamasının Getirisini Neden Hesaplamalısınız?

Bu pazarlama metriğini ölçmek, reklamcılığın kârlılığa ne kadar katkıda bulunduğunu belirlemenize olanak tanır. Ayrıca belirli bir kampanya veya reklamın performansını ve başarısını belirleyebilirsiniz.

Yeni ve Mevcut Müşterilerin Gelir Yüzdesi

Yeni ve Mevcut Müşterilerin Gelir Yüzdesi, çok eski bir soruyu yanıtlamanın mükemmel bir yoludur: paramı ve çabalarımı yeni müşterilere mi yoksa eski müşterilere mi yatırmalıyım?

Bu KPI'lar, mevcut müşteri durumunuzu ve paranızı, satışlarınızı ve destek çabalarınızı nereye odaklamanız gerektiğini gösterir.

Bu KPI'yı şu şekilde hesaplayabilirsiniz:

  • Yeni/mevcut müşteri gelirinin değerini toplam gelire bölün
  • Cevabı 100 ile çarpın

Örnek

Diyelim ki CAC 1000$ ve müşteri karı yıllık 500$. Yeni müşterilerin sadakat oranı %60 ve elde tutma oranı %80 ise hesaplamalarınız şu şekilde olacaktır:

Yeni Müşterilerin Müşteri Yaşam Boyu Değeri

500$ X 2,5 yıl, daha az 1.000$ = 250$

Mevcut Müşterilerin

500$ X 5 yıl = 2500$

Yeni ve Mevcut Müşterilerin Gelir Yüzdesini Neden Hesaplamalısınız?

Bu ölçümü analiz etmek, yeni müşteriler kazanmak veya eski müşterileri elde tutmak için zaman, para ve çaba harcamanız gerekip gerekmediğini belirlemenize olanak tanır.

Net kar aralığı

Net kar marjı, şirketinizin gelirine kıyasla kâr elde etme yeteneğini ölçer. Bu ölçümle, gelirinizin karlılığa dönüşüp dönüşmediğini belirleyebilirsiniz.

Net kar marjını şu şekilde hesaplayabilirsiniz:

  • Net kârın gelire bölünmesi
  • Değeri 100 ile çarpmak

Örnek

Her 1$'lık gelir için, şirketiniz 0,20$ net kar elde eder. Yani, hesaplamalar şöyle olacaktır:

0,20 USD/1 USD = 0,2

0,2 x 100 = 20$ kar marjı

Net Kar Marjı Neden Hesaplanır?

Bu değerli metriği analiz etmek, uzun vadeli büyümeyi etkili bir şekilde tahmin etmenizi sağlar.

Web Sitesi Trafiği

Web sitesi trafiği, web sitenizin ziyaretçilerini her ay ölçmenize yardımcı olur. Metrik, pazarlama çabanızın başarısını ve marka itibarınızı ölçmek için nicel bir değer sağlar.

Web sitesi trafiğindeki artışı şu şekilde hesaplayabilirsiniz:

  • Belirli bir zaman aralığındaki yeni kullanıcı sayısını yeni kullanıcı sayısından çıkarın.
  • Sonucu yeni kullanıcı sayısına bölün
  • Değeri 100 ile çarpın

Örnek

Diyelim ki 2022'de 50 yeni müşteri kazandınız ve 2021'de 27 müşteriniz oldu. O zaman hesaplamalarınız şöyle olur:

50 – 27/27 = 0.85

0,85 x 100 = %85

Web Sitesi Trafiğini Neden Hesaplamalısınız?

Bu metriği hesaplamak, insanların şirketinizi ve web sitenizi nasıl bulduğunu belirlemenize olanak tanır. Ayrıca, geliştirmeniz gereken alanlara ilişkin bilgiler sunar.

Satış geliri

tasarruf-gelir-afiş

Satış geliri, müşterilerin ürünlerini satın almak isteyip istemediğini işletmelere gösterir. Ayrıca, şirketlere pazarlama çabalarının işe yarayıp yaramadığını ve işin hala rekabette olup olmadığını söyler. Satış gelirini hesaplarken, birden çok faktörün sonuçları etkilediğini anlamak çok önemlidir. Sonuçları izleyen kişi, değişen eğilimleri, önceki pazarlama kampanyalarını ve rekabetçi eylemleri değerlendirmelidir.

Müşterilerin satın almalarından elde edilen geliri ekleyerek ve iade edilen veya teslim edilemeyen ürünlerin maliyetini çıkararak satış gelirini ölçebilirsiniz.

Satış geliri = satış geliri - iade edilen ürünler

Örnek

Örneğin, şirketin satış geliri ayda 10.000 dolar. Ancak, teslim edilemeyen ürünlerin maliyeti 4,000 dolardır. Yani, o ayın satış geliri

10.000 $ – 4.000 $ + 6.000 $

Satış Gelirini Neden Hesaplamalısınız?

Yeni başlayanlar için satış gelirini hesaplamak çok önemlidir çünkü onlara işletmenin kâr mı yoksa zarar mı ettiğini söyler. Ayrıca, şirketlere, satış hedeflerine ulaşmak için işletmenin ne kadar daha fazla çaba sarf etmesi gerektiğini gösterir.

Brüt Marj

Brüt kar marjları ne kadar yüksek olursa, şirket her bir dolardan o kadar fazla kazanır. Brüt kar marjlarının hesaplanması, başlangıç ​​işletmelerinin süreçleri üzerinde düşünmelerine ve gerektiğinde iyileştirmeler yapmalarına yardımcı olur. İşletmelerin diğer operasyonlara yatırım yapmalarını sağlar.

Brüt kar marjı hesaplaması için toplam satış gelirinden satılan malın maliyetini çıkarabilir ve toplam satış gelirine bölebilirsiniz.

Brüt Marj = (satış geliri – satılan mallar) / satış geliri

Örnek

Örneğin, şirketin aylık satış geliri 20.000$ ve satılan malın maliyeti 15000$'dır. Yani, brüt marj şöyle olacaktır:

  • (20.000$ – 1500$/$20.000$)
  • 0.25

Şimdi cevabı yüzdeye dönüştürmek için 100 ile çarpın.

Neden Brüt Marj Hesaplamalısınız?

Brüt kar marjı, kuruluşun üretkenlik ve süreçlerdeki verimliliğini yansıttığı için yeni kurulan şirketler için çok önemlidir.

Bonus: İşinizi Büyütmek için Başka Hangi Metrikleri İzlemelisiniz?

İşte işletmelerin büyümelerini takip etmelerine yardımcı olabilecek bazı önemli metrikler.

Çalışan Mutluluğu

çalışan-mutluluk-banner

Her işletme müşterilerini memnun etmeyi amaçlar. Bu nedenle şirketlerin mutlu müşterilere sahip olabilmeleri için çalışanlarını da mutlu etmeleri gerekmektedir. Yakın zamanda yapılan bir araştırma, çalışanların işte mutlu olduklarında %12 daha verimli çalıştıklarını gösteriyor. Bu nedenle, çalışanların yüksek memnuniyet düzeylerini korumak, bağlılık ve özveriye yol açar.

Nasıl ölçülür:

Şirketler, kişisel memnuniyet düzeyi hakkında geri bildirim toplamak için ekip anketleri yapabilir veya İK araçlarını kullanabilir.

Müşteri Adayından Müşteriye Dönüşüm Oranı

Müşteri adayları otomatik olarak sadık müşterilere dönüşmez. Şirketin satış ekipleri, onları ödeme yapan müşterilere dönüştürmek için onlarla iletişime geçmelidir. Müşteri Adayından Müşteriye Dönüşüm metriği, satış ekiplerinin performanslarını gösterir. Ayrıca, ürünün kalitesini gösterir – eğer müşteri müşteriye dönüşmezse, şirketin sunduğu şeylerden etkilenmezler.

Nasıl ölçülür:

Müşteri Adayından Dönüşüme metriğini aşağıdaki şekilde hesaplayabilirsiniz:

Müşteri Adayından Müşteriye Dönüşüm Oranı = aylık yeni potansiyel müşteri sayısı/aylık yeni müşteri sayısı.

Satış Büyümesi Yıldan Bugüne

Satış Büyümesi Yıldan bugüne, kuruluşun satış gelirinin artma veya azalma hızını gösterir. İşletmeler, şirketin performansını daha iyi anlamak için satış büyümelerini farklı aylık veya yıllık aralıklarla izlemelidir.

Nasıl ölçülür:

Şirketler, aylık satış gelirlerini ve yeni anlaşmaların sayısını değerlendirmelidir. Şirketinizde birden fazla ekip varsa, her bir departmanın ilerlemesini gözden geçirmek için her bir ekibin performansını izleyebilirsiniz.

Müşteri adayı yanıtı

Müşteri adayı yanıtı, birçok sektörde çok önemlidir, çünkü temsilci bir sorguya ne kadar hızlı yanıt verirse, kişi o kadar meşgul olur ve bu da satış şansının artmasına neden olur.

Nasıl hesaplanır:

Müşteri adayı yanıtını hesaplamak için:

Müşteri adayı yanıt süresi = Tüm ilgili kişiler için müşteri adayı ile satış temsilcilerinin yanıtı arasında tüm zamanların eklenmesi / Toplam olası satış sayısı

Olası satış başına maliyet (CPL)

Müşteri adayı başına maliyet, şirketlerin bir müşteriyi çekmek ve elde tutmak için gereken maliyeti belirlemesine yardımcı olur. Olası satış başına maliyeti belirlemek, işletmelerin bütçelerini buna göre belirlemelerine yardımcı olacaktır.

Nasıl ölçülür:

Olası satış başına maliyeti (CPL) hesaplayabilirsiniz:

Olası satış başına maliyet = Toplam pazarlama harcaması / Yeni olası satış sayısı

İş Hayatındaki Temel Metrikler Nelerdir?

Anahtar Performans Göstergeleri, şirketinizin temel iş hedeflerine ne kadar etkili ve verimli bir şekilde ulaştığını gösteren ölçülebilir değerlerdir. KPI'lar, işletmenizin performans düzeyini ve değerini değerlendirmek için ölçülebilir ölçülerdir. Temel metriklerden bazıları şunlardır:

  • Satış geliri
  • Brüt Marj
  • Net kar aralığı
  • Satış Büyümesi Yıldan Bugüne
  • Müşteri sadakati ve elde tutma
  • Müşteri Edinme Maliyeti
  • Net Promosyoncu Puanı
  • Aylık nitelikli müşteri adayları

Hangi Metrikleri İzlemem Gerektiğini Nasıl Bilebilirim?

Hangi metriğin izleneceğini belirlemek her işletme için farklı olabilir çünkü her işletmenin başka hedefleri vardır. Bununla birlikte, şirketlerin büyüme ve başarıyı ölçmek için takip ettiği bazı yaygın rakamlar şunlardır:

  • yeni müşteriler
  • Edinme Başına Maliyet
  • Brüt gelir
  • Kar marjı
  • Net gelir
  • Dönüşüm oranı
  • Oluşturulan Müşteri Adayları

Metrikler İş Hayatında Nasıl Kullanılır?

İş metrikleri, farklı iş süreçlerinin kâr veya zararlarını izlemenize, izlemenize ve değerlendirmenize yardımcı olabilecek miktara dayalı verilerdir. Şirketlerde metrik kullanmanın temel amacı, kuruluşun kısa ve uzun vadeli hedeflere yönelik ilerlemesini ölçmektir.

Metrikleri Tanımlamak Neden Önemlidir?

Metrikler işletmeler için çok önemlidir çünkü hesaplamaları şirketlerin gerçeklere dayalı kararlar almasına yardımcı olacak bir bağlama yerleştirirler. Bu kritik ölçütler olmadan, işletmeler deneyime ve içgüdülere dayalı kararlar alamazlar. Ayrıca, metrikler kuruluşlara hizmetin, sürecin veya faaliyetin performansının nesnel kanıtını verir.

Çözüm

Temel metrikleri izlemek her işletme için çok önemlidir . İşletmelerin kar elde etmelerini sağlamak için satışlarını ve gelirlerini izlemeleri gerektiğinden, kazançlarını hesaplamalarına yardımcı olmak için belirli temel metrikleri kullanmak çok önemlidir. Bu temel metrikler, işletmelerin olası satışları sadık müşterilere dönüştürerek satış şansını artırmasına yardımcı olur.

Temel metrikleri izlemek birçok nedenden dolayı kritik öneme sahiptir, ancak en önemli neden kültüreldir. Önemli metriklerin doğru yönde ilerlediğine tanık olduğunuzda, temel metrikler bir başarı kültürüne yol açar. Bu nedenle işletmeler, dönüm noktalarına ulaştıklarında kutlama fırsatlarını kaçırmamalıdır.