2023 İçin 8 E-Ticaret PPC Yönetimi En İyi Uygulamaları
Yayınlanan: 2023-01-24Kıdemli dijital pazarlamacılarla anket yaptıysanız, çoğu, tıklama başına ödemenin (PPC) onlara en iyi dolar yatırım getirisini sağladığını söyleyecektir. E-ticaret işletme sahipleri, profesyonellerin yaptıklarını takip etmek akıllıca olacaktır - e-ticaret PPC, işletmeniz için büyük bir nimet olabilir. Sorun şu ki, PPC bir rodeo. Her platform farklıdır. Yalnızca hedef kitleniz değişmez, aynı zamanda platformların kendisi de değişir. Bunu başardığınızı düşündüğünüzde, bir şeyler gelişir. Vasat altı e-ticaret PPC yönetimi, kampanyalarınızı para batağına çevirebilir.
Bununla birlikte, e-ticaret PPC yönetiminiz yerinde olduğunda, PPC pazarlaması muazzam bir varlık ve büyüme motorudur. Potansiyel müşterileri takip etme ve onlara doğru bir şekilde ulaşma yeteneğine sahip olmak, ekstra maliyetlere değer. Bu ekstra maliyetlerin çoğunun, getirilerinizi artırmak için platformlarda ve hedef kitlelerde gezinirken öğrenme eğrisiyle daha çok ilgisi vardır. Bu öğrenme eğrisini nasıl atlayabilir ve doğrudan PPC ROI'nin lezzetli geri ödemesine gidebilirsiniz?
Cevap, neyse ki platformdan bağımsız olan PPC en iyi uygulamalarının katı ve hızlı kurallarından yararlanmaktır. İşte, kullandığınız her yerde işe yarayan sekiz e-ticaret PPC yönetimi en iyi uygulaması.
E-ticaret PPC Yönetimi En İyi Uygulamaları
E-ticaret PPC Yönetimi En İyi Uygulaması #1: Bütçe, Metrikler ve Hedeflerle Başlayın.
Bütçe, ölçümler ve hedefler, e-ticaret PPC yönetim taburenizin üç ayağıdır. Bu üçlü, kampanyanızı kazanmak için çok önemlidir, çünkü PPC, neyin yapıştığını görmek için duvara spagetti fırlatmak gibi davranırsanız iyi çalışmaz. Daha yüksek yatırım getirisi için nasıl daha stratejik olunacağı aşağıda açıklanmıştır.
E-ticaret PPC Bütçe Püf Noktaları ve İpuçları
E-ticaret PPC yönetiminin püf noktası, aşağıdakileri kapsamlı bir şekilde anlamakla başlamaktır:
- Harcamak istediğiniz bütçe
- İzlemeniz gereken metrikler
- Genel hedefleriniz
İyi yapıldığında mükemmel yatırım getirisinin ötesinde, e-ticaret işletmeleri ve pazarlamacılar PPC'yi bütçenize göre oluşturulduğundan seviyor. Geleneksel pazarlama ve reklam stratejilerinden daha fazla kontrole sahipsiniz. Kampanyada yalnızca bütçe sınırlamalarını önceden belirlemekle kalmaz, aynı zamanda yalnızca tıklamalar için ödeme yaparsınız. Tatlı! Ayrıca, bütçe kontrolüyle ilgili olarak çok hassas hissedilen (çünkü öyledir) ayrıntı düzeyi vardır.
Örneğin, Google Ads ve Bing (Microsoft Advertising) bir bütçeyi aşağıdakilere göre ayırabilir:
- Hesap
- Kampanya
- reklam grubu
- reklamlar
- Anahtar kelimeler ve hedef kitle
Bütçe artışlarını sosyal medya platformlarında da bu belirli kategorilere ayırabilirsiniz. Bu dökümlerin yararı, geri dönüşünüzü en üst düzeye çıkarmak için YG gösteren alanları artırabilmenizdir. Tüpü fırlatmadan önce son diş macununu sıkmak gibi. Bu tür bir özgüllükle en fazla yatırım getirisini elde edersiniz. E-ticaret PPC yönetimi için buradaki en büyük ipucu budur. Etkili e-ticaret PPC yönetimi, bütçenizi en üst düzeye çıkarmak için bir defaya mahsus değil, devam eden bir kurs düzeltmesidir - yani, mümkün olan yüksek yatırım getirisi istiyorsanız.
E-ticaret PPC Kampanyamda Hangi Metrikleri Ölçmeliyim?
E-ticaret PPC yönetiminin doğasında bulunan karmaşıklıklara rağmen, en iyi tavsiye basittir. Metrikleri ölçerken, neyin önemli olduğunu seçin ve gerisini atın. Ancak burada işler zorlaşıyor çünkü bir milyar PPC ölçümü var. PPC dünyasında ölçülebilirlik yükseldi ve bu analitikler karmaşık ama aynı zamanda dolarınızı en üst düzeye çıkarmak için bir itici güç olarak oldukça değerli.
S: En değerli e-ticaret PPC ölçümlerini nasıl seçersiniz?
C: Elde etmeye çalıştığınız somut sonuçları hangi ölçütler yansıtıyor?
(Pazarlama firmanızın sorunuza soru ile cevap vermesi hoşunuza gitmedi mi?)
PPC kampanyanızın bir parçası olarak ölçmeyi düşünmeniz gereken birkaç ölçüm vardır:
- Tıklama Başına Maliyet (TBM)
Bu, birisi reklamınızı her tıkladığında ödediğiniz tutardır. - Tıklama Oranı (TO)
Bu, daha fazla bilgi edinmek için reklamınızı tıklayan kişilerin sayısıdır. Daha yüksek bir TO, reklamınızın hedef kitlenizin ilgisini çektiği anlamına gelir. Ancak TO'yu bir dönüşümle birleştirdiğinizde daha da önem kazanır. - Dönüşüm oranı
Atılan para bu. Dönüşüm, tüketicinin bir form doldurmak veya bir satın alma işlemi yapmak gibi istenen bir işlemi tamamlamasıdır. TO'nuz yüksek ancak dönüşümünüz düşükse bu, çeviride bir şeyi kaçırdığınız anlamına gelir. - Edinme Başına Maliyet (EBM)
Bu, kampanyanın toplam maliyetinin dönüşüm sayısına bölünmesiyle elde edilen değerdir. Bu ölçüm, yeni bir müşteri kazanmanın maliyetini anlamanıza yardımcı olur. - Reklam Harcama Getirisi (ROAS)
Bu ölçüm, e-ticaret satıcıları için mükemmel bir mikro düzeyde araçtır. Geniş, çok yönlü bir kampanya için harcama ve gelir oranlarını izler. ROAS genellikle ROI takibi ile birlikte kullanılır. - Yatırım Getirisi (YG)
Bu blogda yatırım getirisinden çokça bahsettik. YG, kampanyadan elde ettiğiniz kârın kampanya maliyetine bölünmesiyle elde edilen daha geniş ölçümdür. Bu basit bir matematik. Bu kampanyaya yatırdığınızdan daha fazlasını mı kazanıyorsunuz?
Bu metrikler neden bu kadar önemli? Bu sayıları, tipik bir PPC kampanyasında gerçek zamanlı olarak alırsınız. Gerçek zamanlı e-ticaret PPC yönetimi, kampanya sırasında reklamları veya kitle erişimini değiştirmenize olanak tanır. Geleneksel reklamcılıkta, reklamı yerleştirir ve sonuçları beklersiniz. PPC canlıdır ve en iyi sonucu elde etmek için bir bebek gibi bakılması gerekir.
Örneğin, bir PPC kampanyasına 100 ABD Doları harcar ve 500 ABD Doları gelir elde ederseniz, ROAS'ınız 500/100 = 5 olur. Kampanyaya harcadığınız her ABD Doları için, 5 ABD Doları gelir elde edersiniz. Patronunuz PPC kampanyanızın nasıl yarı yolda olduğunu kontrol ettiğinde, bu paylaşmak için değerli bir bilgi olmaz mıydı?
Veya, TO'nuz dönüşüm oranınızdan yüksekse, reklamın tıklama alacak kadar dikkat çekici olduğunu bilirsiniz. Ancak hedefiniz dönüşümler ve bunlar işaretleniyor, dolayısıyla şunları yapmanız gerekiyor:
- Açılış sayfasını yeniden düzenleyin ve optimize edin
- Müşteri deneyimini geliştirin
- Hedef kitlenizi hassaslaştırın
- Anahtar kelimeleri değiştir
- Farklı reklam metnini veya kreatifi test edin
Metrikler PPC'de önemlidir, ancak kontrolden çıkmış bir kampanyayı yeniden yönlendirmek için giderken ayarlayabileceğiniz için bağışlayıcıdırlar. Bu nedenle e-ticaret PPC yönetim ekipleri bu reklam stratejisini seviyor.
Kampanyanız için E-Ticaret PPC Yönetim Hedeflerini Nasıl Belirlersiniz?
Hedef belirlemek, uygun e-ticaret PPC yönetimi için çok önemlidir. Hedef belirleme, neyi başarmak istediğinizi tanımlar ve başarısını ölçmenizi sağlar. Bir PPC kampanyasında hedef belirlemek için genel olarak kabul edilen en iyi uygulamalar şunları içerir:
- Hedef kitlenizi belirlemek, anahtar kelimelerinizi ve reklam hedefleme seçeneklerinizi tanımlamanıza da yardımcı olur.
- Potansiyel müşteriler, satışlar, web sitesi trafiği veya başka bir şey olsun, hedeflerinizi belirleme .
- İster TO'yu düşürüyor ister dönüşümleri artırıyor olsun, iyileştirilecek metrikler belirlemek.
- Bütçe ile birlikte kampanya için bir zaman çizelgesi oluşturmak.
- Bu hedeflere ulaşmak için ölçümlerinizi, kitlenizi ve diğer her şeyi değerlendirmek ve ayarlamak .
E-ticaret PPC yönetim hedefleriniz veya temel performans göstergeleriniz (KPI'ler), seçtiğiniz metriklerle uyumlu olmalıdır ve bunun tersi de geçerlidir. Hedefleriniz metriklerinizle uyumlu değilse, YG'niz zarar görür.
Şimdi e-ticaret PPC yönetim zincirinizin ikinci halkasına bakalım: Dönüşüm takibi.
E-ticaret PPC Yönetimi En İyi Uygulama #2. Doğru Dönüşüm İzleme Oluşturun
"Dönüşüm izleme", son kullanıcıların PPC reklamınızı tıkladıktan sonra web sitenizde veya açılış sayfanızda gerçekleştirdiği eylemleri izlemek ve ölçmektir. Dönüşüm izlemenin değeri, PPC kampanyanızın genel etkinliğini anlamanıza yardımcı olmasıdır. Sektörler genelinde ortalama dönüşüm oranı %3,9'dur. Ama orman sendromunda ağaç devriliyor; dönüşümleri izlemek için doğru yöntemleriniz yoksa, ortalamalar yasasına uyup uymadığınızı asla bilemezsiniz.
Dönüşüm izlemeyi yanlış yapmak kolaydır. Google Reklam pazarlamasının %30'dan daha azı doğru türde dönüşüm izleme özelliğine sahiptir. Rakamlar, kullanıcı dostu olan Google Reklam platformunda bu kadar kötüyse, muhtemelen başka hiçbir platformda da harika değildir.
Dönüşüm izlemeyi ayarlamak için, müşterilerin istenen bir işlemi veya dönüşümü tamamladıklarında açtıkları sayfaya bir izleme kodu eklemeniz gerekir. Kod, dönüşüm pikseli olarak adlandırılır ve web sitenizin sayfasına yerleştirilen, kullanıcıların istenen bir eylemi tamamladığı bilgisayar kodunun yalnızca bir parçacığıdır. Dönüşüm izlemeyi kurma adımları şunları içerir:
- PPC üzerinden bir dönüşümün ne anlama geldiğini belirleyin. Bu bir satın alma, potansiyel müşteri, bir web seminerine veya haber bültenine kaydolma, bir e-Kitap indirme veya başka bir şey olabilir.
- PPC platformunuzdan dönüşüm izleme kodunu oluşturun. (Bir dakika içinde bunun hakkında daha fazla bilgi).
- Dönüşüm izleme kodunu ilgili web sitesi sayfasına ekleyin.
- Çalıştığından emin olmak için dönüşüm izlemenizi test edin.
- PPC kampanyanızın performansını anlamak ve iyileştirme alanlarını belirlemek için dönüşüm verilerini izleyin.
Bu adımlar kulağa basit gelse de, e-ticaret PPC yönetimi, kampanya yürüttüğünüz her platformda bu adımları tamamlamanızı gerektirir. Ve - tahmin ettiniz - her platform farklıdır. Başlamanız için Google Reklam platformuyla ilgili bazı ipuçlarını burada bulabilirsiniz.
Google Reklamları için E-Ticaret PPC Dönüşümlerini Artırma
Google PPC'nin, GCLID veya Google Click IT olarak bilinen bir dönüşüm pikseli için kendi kısaltması vardır. Google'da, birisi TBÖ reklamınızı tıkladıktan sonra ne olduğunu görebilmeniz için Google Ads hesabınızdaki "ölçüm" altında otomatik etiketlemeyi açarsınız. İşlemin bu cümle kadar basit olmasını isterdik ama değil.
Bir web sitesinin arka tarafında açılış sayfanıza bağlantı vermekle değil, diğer üçüncü taraf platformlardan dönüşümlerde karmaşıklaşır. Her müşteri adayı yönetim sistemi, dönüşüm takibi için benzersiz adımlara sahip olacaktır. Google'a müşterinin dönüşümden sonra gördüğü açılış sayfanızı etiketlemesini söylemenin yanı sıra, dönüştürülen potansiyel müşteriyi barındıran müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) platformunu da etiketlemeniz gerekir. Dolayısıyla, web sitenizin dönüşümleri izlemesini sağlamak ve müşteri adayı dönüşüm sisteminizi metriğe bağlamak için iki adımlı bir süreçtir.
Google Ads'de dönüşüm izlemenin nasıl kurulacağına ilişkin tüm (mevcut) adımları görmek için burayı tıklayın.
E-ticaret PPC Yönetimi En İyi Uygulama #3. Kitlenizi Tanıyın
Dikkate alınması gereken üçüncü e-ticaret PPC yönetimi en iyi uygulaması, hedef kitlenizi ne kadar iyi tanıdığınızdır. (TBÖ hedefiniz farkındalık oluşturmak değilse.) Amacınız, yalnızca dönüşüm sağlayacak en yüksek değerli popülasyonları hedeflemek ve dönüşüm olmadan tek tıklamalı bir tarayıcı olmak değil.
Bu süreci, reklamlarınızı tıklayan kişilerin demografik özelliklerini ve ilgi alanlarını analiz ederek başlatın. Kullanıcılarınız arasında en çok hangi yaş aralıklarının, cinsiyetlerin ve coğrafi konumların temsil edildiğini görmek için Google Analytics gibi araçları kullanabilirsiniz. Temel demografinizle hangi ilgi alanlarının ve davranışların ilişkili olduğunu görmek için PPC reklam platformunuzdaki "Kitle" özelliğini de kullanabilirsiniz.
Kitlenizi anlamanın bir başka yolu da kampanyalarınızı segmentlere ayırmak ve her bir pazar segmentinin performansını analiz etmektir. Segmentasyon, hangi kitlelerin reklamlarınıza en duyarlı olduğunu görmenize yardımcı olabilir. Daha sonra hedeflemenizi buna göre uyarlayabilirsiniz.
A/B testini farklı hedefleme seçeneklerini denemek ve segmentlere ayırdığınız kitlede hangilerinin en iyi performansı gösterdiğini görmek için de kullanabilirsiniz. Bölünmüş test, hedeflemenize ince ayar yapmanıza ve işletmeniz için doğru hedef kitleye ulaşmanıza yardımcı olabilir. PPC kampanyanız için bir A/B testi ayarlamak üzere, test etmek istediğiniz öğenin iki versiyonunu oluşturacaksınız (örneğin, açılış sayfasının veya reklamın iki versiyonu). Ardından, başarıyı ölçmek için izlemek istediğiniz metriği seçin. Ardından, hedeflenen iki test sürümü arasında eşit olarak bölmek için PPC trafiğinizi ayarlayın. Bunu bir veya iki haftalık kısa bir kampanya için çalıştırın. Test tamamlandığında, hangisinin daha iyi performans gösterdiğini görmek için iki versiyonun sonuçlarını karşılaştırabilirsiniz. Ardından, kazanan sürümü yeni potansiyel müşteri kampanya kopyanız olarak kullanabilirsiniz.
Doğru kitleyi ve satış döngüsünde nerede olduklarını anladığınızda e-ticaret PPC yönetiminde daha yüksek bir seviyeye ulaşırsınız. Ancak demografi ve coğrafya, hedef kitlenizi anlamanın yalnızca bir parçasıdır. Bu alanları hedef kitlenizi tanımanın temeli olarak kabul edin.
Amacınız satış yapmak mı? Ardından, hedef kitleniz hakkında soğuk mu sıcak mı olduklarını anlayacak kadar bilgi sahibi olmalısınız. Örneğin:
- Sıcak Kitleler
Dalmaya hazır oldukları noktaya kadar beslendiler mi? Bu sıcak bir seyirci. E-ticaret PPC yönetim stratejiniz sağlamsa, bu müşteriler satışa dönüşecektir. - Soğuk İzleyiciler
Seyirci hala karar verme aşamasındaysa, soğuk veya ılıktır. Bu durumlarda, PPC kampanyanız, bu müşterileri eğitmek ve güven oluşturmak için indirilebilir bir e-Kitap ile dönüşebilir. Bu kitle sizi biraz daha iyi tanıdıktan sonra, bu kampanyanın ikinci aşaması, artık sıcak olan bu potansiyel müşterileri satışa dönüştürme girişimini içerebilir.
Bunun çoğu, e-ticaret işinizde ürün(ler)in veya hizmet(ler)in satış döngüsüne bağlıdır. Bazı e-ticaret satışlarının uzun bir pisti vardır, özellikle de çok pahalı bir ürünse. İşiniz, benzersiz hedef kitlenizdeki satış döngüsünün psikolojisini anlamak ve e-ticaret PPC yönetimi en iyi uygulamalarıyla bunu en üst düzeye çıkarmaktır.
E-ticaret PPC Yönetimi En İyi Uygulama #4. PPC Trendleri ile Güncel Kalın
PPC platformları dijital hızlarda değişir. Facebook en büyük suçlulardan biridir; algoritmaları neredeyse sürekli gelişiyor. Örneğin, geçen yaz, Google'ın genişletilmiş teknoloji reklamlarını kaldırma yönündeki büyük hamlesi, bu biçimi yıllardır kullanan birçok şirket için büyük bir olaydı.
PPC'nin (ve bu konuda SEO'nun) sürekli gelişimi, bu değişikliklerin üstünde kalmayı ve e-ticaret PPC yönetiminizi buna göre uyarlamayı gerektirir. PPC platformları ve kampanyaları ile güncel kalmanın birkaç yolu vardır:
- PPC platformlarınızla ilgili sektör haberlerini ve güncellemelerini takip edin. Çoğu platformda güncellemeleri ve yeni özellikleri kapsayan bir blog veya haber bülteni bulunur.
- Sektör uzmanlarını ve düşünce liderlerini sosyal medyada veya sektör blogları aracılığıyla takip edin. Birçok PPC uzmanı, en son trendler ve en iyi uygulamalarla güncel kalmanıza yardımcı olabilecek içgörülerini ve deneyimlerini çevrimiçi olarak paylaşır.
- Endüstri konferanslarına ve etkinliklerine katılın. Bu etkinlikler, uzmanlardan öğrenmek ve yeni araç ve platformlarla uygulamalı deneyim kazanmak için harika bir fırsat sunuyor.
- PPC'deki en son kursu veya sertifikayı almayı düşünün. Bu programlar, yeni beceriler öğrenmenize ve alandaki en son gelişmelerden haberdar olmanıza yardımcı olabilir.
- Yeni özellikleri kendi başınıza deneyin ve test edin. Yeni şeyler denemekten ve benzersiz işiniz için nasıl çalıştıklarını görmekten korkmayın. Birçok PPC platformu, kampanyanızı optimize etmenize ve hedef kitlenize daha etkili bir şekilde ulaşmanıza yardımcı olabilecek bir dizi özellik ve araç sunar.
- Bir pazarlama uzmanıyla ortak olun. SEO ve PPC'nin karmaşık nüanslarında kanıtlanmış bir geçmişe sahip bir üçüncü taraf satıcı arayın. Bu ilişkiler genellikle YG dönüşümlerini ve PPC kampanyanızdaki geliri artırarak kendi masraflarını karşılar.
PPC platformları zaman zaman kurallarını, politikalarını ve algoritmalarını değiştirebilir, ancak bu değişikliklerin sıklığı değişiklik gösterir. Bazı platformlar düzenli olarak küçük değişiklikler yaparken (Facebook), diğerleri yılda yalnızca birkaç kez büyük güncellemeler yapar (Bing).
Kullandığınız PPC platformlarının kural ve politikalarıyla güncel kalmanız önemlidir, çünkü uyumsuzluk reklamlarınızın düşük performans göstermesine ve hatta PPC hesaplarının askıya alınmasına veya onaylanmamasına neden olabilir. Platformun yardım merkezini veya politika sayfalarını düzenli olarak kontrol etmeyi, herhangi bir e-posta uyarısı için kaydolmayı, sektör uzmanlarını takip etmeyi ve gözlerinizi açık tutmayı amaç edin.
E-ticaret PPC Yönetimi En İyi Uygulama #5. yeniden hedefleme
Yeniden hedefleme, zaten dokunduğunuz kitlelere reklam göstermenizi sağlayan bir reklam türüdür. Bir reklama tıklamış veya web sitenizi ziyaret etmiş olabilirler. Yeniden hedefleme, olası müşterinin tarayıcısına bir tanımlama bilgisi yerleştirerek, onları takip etmenize ve onlar diğer sitelerde gezinirken hedeflenen reklamları paylaşmanıza olanak tanır.
E-ticaret PPC yönetiminde yeniden hedefleme, daha önce bir reklamı tıklamış ancak yine de dönüşüm hedefini tamamlaması gereken kullanıcılara reklam göstermenizi sağlar. Bu potansiyel müşterilere göz atmaya devam ederken hedefli reklamlar sunarak, dönüşümü tamamlamaları için onları sitenize geri getirebilirsiniz. PPC kampanyaları ancak bu işlemle tamamlanır.
E-ticaret PPC yönetimi istatistikleri şunları gösterir:
- Yeniden hedefleme reklam performansı, normal bir görüntülü reklamdan 10 kat daha iyidir.
- Yeniden hedefleme olmadan, web sitesi ziyaretçilerinin %90'ından fazlası ayrılacak ve bir daha geri dönmeyecek.
- Pazarlamacıların %70'i, marka bilinirliği oluşturmak için yeniden hedeflemeyi kullanıyor.
- Yeniden hedefleme ile dönüşümler %150'ye kadar artabilir.
- Yeniden hedefleme ile müşterilerin dönüşüm gerçekleştirme olasılığı yaklaşık %70 daha fazladır.
- Yeniden hedefleme, sepet terklerini %6'nın üzerinde azaltır ve çevrimiçi satışları yaklaşık %20 artırır.
Çoğu PPC platformu, kampanyalarınızı en üst düzeye çıkarmak için yeniden hedefleme sunar. Bununla birlikte, genel olarak kabul edilen bu pazarlama takipçiliği biçimine dalmadan önce, bu çabanın potansiyel müşterileriniz için olumsuz bir "ağız hissi"nden kaçınmak için stratejik bir yaklaşım gerektirdiğini kabul edin.
Yapmanız gereken ilk şey, gizlilik politikalarınızın parametreleri dahilinde yeniden pazarlama oluşturmaktır. Kullanıcılar belirli sayfaları görüntülediğinde Google Analytics yeniden pazarlama kodlarını eklediğinizi son kullanıcılara bildiren bir dil eklemek isteyeceksiniz. Dili Google'ın Gizlilik Politikası sayfasından alabilirsiniz, ancak müşterilere devre dışı bırakmaları için bir yol sunduğunuzdan emin olun.
Ayrıca hangi yeniden hedefleme kodunu kullanacağınıza da karar vermelisiniz. Şu anda ekleyebileceğiniz iki kod grubu var: Biri Google Analytics'ten, diğeri AdWords'ten. Google Analytics'in, yeniden pazarlama çabalarınızı coğrafi konuma ve ilk PPC reklamınızı ne kadar süreyle ziyaret ettiklerine göre bölümlere ayırmanıza olanak tanıyan bazı avantajları vardır. AdWords, yalnızca görüntülenen sayfalara göre bölümlere ayırmanıza izin verir.
Ardından, dinamik yeniden pazarlamayı takip ederek yeniden pazarlama çalışmalarınızı daha ileriye götürüp götürmeyeceğinize karar vermelisiniz. Dinamik yeniden pazarlama, önceki bir web sitesi ziyaretçisine, sitenizde görüntüledikleri belirli ürünleri veya hizmetleri içeren bir reklam göstermenize olanak tanır. Statik yeniden pazarlama yerine en çok e-ticaret PPC yönetiminde kullanılır. Geleneksel yeniden pazarlama reklamları statiktir, yani aynı kalırlar ve e-ticaret için uygun olmayan, özellikle birden fazla ürün veya hizmete vurgu yapan herkese uyan tek bir yaklaşıma sahiptirler.
Dinamik yeniden pazarlama, tüketici reklam kişiselleştirmesindeki en son gelişmedir. Dinamik yeniden pazarlama reklamlarının avantajları şunları içerir:
- Tüketici ilgisine göre farklı reklam metinleri gösterebilme.
- Tüm envanterinize uyacak şekilde ölçeklenebilirlik.
- Kişiselleştirme sayesinde daha yüksek dönüşüm oranları.
- Daha fazla marka sadakati (kişiselleştirme nedeniyle de).
Dinamik yeniden hedefleme, statik reklamların gerektirdiği aynı türde en iyi uygulamalara sahiptir, ancak metin, potansiyel müşterilerinizin ilgi alanlarına göre geliştiği için daha fazla zaman alır. Bazı genel yeniden hedefleme e-ticaret PPC yönetimi en iyi uygulamaları şunları içerir:
- Ürünlerinizin veya hizmetlerinizin faydalarını vurgulayan net, çekici, özlü metin ve grafikler kullanmak.
- Reklamlarınızı doğru zamanda doğru kişilere göstermek için PPC platformunda bulunan hedefleme seçeneklerini kullanmak.
- Hangisinin en iyi performansı gösterdiğini görmek için farklı reklam öğelerinin test edilmesi (A/B testi).
- Takip etmesi kolay, net, ikna edici bir harekete geçirici mesaj (CTA) kullanma.
- Google'da anahtar kelime aramayı kullanan potansiyel müşterilere hedefli reklamlar göstermek için Arama Ağı reklamlarına yönelik yeniden pazarlama listelerini (RLSA) kullanma.
- Kitlelerin, özellikle de halihazırda dönüşüm gerçekleştirmiş olan veya satın alma ihtimalinin düşük olduğunu bildiğiniz müşterilerin reklamlarınızı görmesini engellemek.
- Reklam yorgunluğunu önlemek (ve markanıza zarar vermek) için reklamınızın tek bir kişiye gösterilme sayısını sınırlamak için sıklık sınırlarını kullanma.
Dönüşüm işlemi hedefiniz ne olursa olsun, yeniden hedefleme, yeniden pazarlama çabalarınız için çok önemlidir. İster statik ister dinamik yeniden hedeflemeyi seçin, lütfen PPC kampanyanıza uyan birini seçin. İkincil alımlar ve ek satışlardaki artış sizi şaşırtacak.
E-ticaret PPC Yönetimi En İyi Uygulama #6. CTA'lar ve Nasıl Öne Çıkılır?
E-ticaret PPC yönetimindeki en büyük hata, kitleler arasında aynı harekete geçirici mesajı (CTA'lar) kullanmaktır. Günümüzün akıllı araçlarıyla modern kitle hedefleme, reklama, hedefleme metodolojisine ve CTA'ya daha fazla dikkat ve amaç koymanıza olanak tanır.
PPC'deki en iyi CTA'lar üç şeye bağlıdır:
- Senin işin
- Kitleniz
- Kampanya dönüşüm hedefleriniz
Bir CTA seçerken, seçtiğiniz dilin, tüketicinin dönüşümden sonra gerçekleştirmesini istediğiniz eyleme geri alınamaz bir şekilde bağlı olduğunu göz önünde bulundurun. İlgi çekmek ve olası müşteriyi gerçekleştirmelerini istediğiniz eyleme yönlendirmek için CTA'nız konusunda net olmalısınız. Reklamın daha ilgi çekici olması gerekiyorsa ve CTA bulanıksa, PPC kampanyanız ciddi bir performans düşüklüğüne uğrayacaktır.
CTA'lara gelince, birçok seçeneğiniz var. Örneğin:
- "Şimdi satın alın" veya "Hemen satın alın", bir satışla dönüşüm sağlamak isteyen e-ticaret işletmeleri için harikadır.
- "Daha fazla bilgi edinin" veya "Daha fazla bilgi edinin" CTA'ları, marka bilinirliği oluşturmak ve potansiyel müşterileri soğuktan sıcak bir liderliğe taşırken eğitmek için iyidir.
- "Şimdi katılın" veya "Kaydolun", birinin bir posta veya haber bülteni listesine katılmasını sağlamak için etkili CTA'lardır.
- "Teklif al" veya "Danışma talep et", danışmanlık gibi hizmetle ilgili iş kategorileri için iyi sonuç verir.
- "Bize ulaşın" veya "İletişime geçin", bir danışma planlamak veya bir ürün veya hizmet hakkında daha fazla bilgi istemek için harika CTA'lardır.
Başarılı e-ticaret PPC yönetimi, CTA'ları tıpkı reklamı ve kitle hedeflemeyi yaptığınız gibi test etmenizi gerektirir. Test için bir CTA seçmeye başlamadan önce, karar verme sürecinize rehberlik etmesi için bu en iyi uygulamalardan bazılarını izleyin:
- Hedef kitlenizi ve onları neyin motive ettiğini düşünün. Satış hunisinin neresindeler? Hedef pazarın ihtiyaçları, istekleri ve öncelikleri ile hangi kelimeler ve ifadeler örtüşüyor? Daha genç popülasyonlar, daha yaşlı popülasyonlara göre farklı dile yanıt verir. Kurumsal CTA'lar kişisel CTA'lardan farklıdır. CTA tamamen büyük harfle mi olmalı yoksa hedef kitleniz için bu çok mu yüzünüze gelecek? Bu hususlar, PPC reklamınızdaki dönüştürme dilini seçmek için perde arkası sürecinin bir parçası olmalıdır.
- İstediğiniz eylemle başlayın. Son kullanıcıyı harekete geçmeye teşvik eden güçlü bir eylem fiili seçin. E-ticaret PPC yönetiminde bu genellikle "satın al", "alışveriş yap" veya "sipariş et"tir.
- Kullanıcıyı hemen harekete geçmeye ve harekete geçmeye teşvik etmek için bir aciliyet duygusu yaratın. "Sınırlı süreli teklif" veya "Malzemeler sınırlıdır" gibi ifadeler kullanmak işe yarar. PPC reklamına, indirimin sonuna kadar geri sayımı gösteren bir zamanlayıcı koyabilirsiniz ("Şimdi satın alın ve tasarruf edin"). CTA'nın sonuna bir ünlem işareti koymak bile aciliyet yaratmanın ince bir yoludur! (Bunu nasıl yaptığımızı gördünüz mü?) Doğal bir insani eğilimden, iyi bir şeyi kaçırma korkusundan yararlanmaya çalışıyorsunuz.
- CTA'nızda birinci şahıs konuşmasını kullanın. Örneğin, "üyeliğimi başlat", "üyeliğimi başlat"tan daha iyi bir CTA'dır. İncelikli ama birinci tekil kişiye geçmek, potansiyel müşteriyi sizin onlarla konuşurken kendilerinden bahsetmeye zorlamak gibidir. Birinci şahıs, onları diğer dil seçeneklerinin yapmadığı bir şekilde reklama getirir.
- Sürtünmeyi önleyin ve CTA'yı ekranın üst kısmına yerleştirin. Lütfen müşteriyi, gerçekleştirmesini istediğiniz işlem için avlamaya zorlamayın. CTA'nın çevresine destekleyici metin ekleyebilirsiniz, ancak soru açık ve kolayca fark edilebilir olmalıdır. Bu, telefon numaranızı web sitenizin en altına gizlemek gibidir. Bu bilgiyi neden gizleyesiniz?
- CTA'nıza eylemin değerini ekleyin. Örneğin, "Yalnızca bugün %50 tasarruf edin" harika bir CTA'dır çünkü aciliyeti ve faydaları tek bir satırda açıkça belirtir.
- Lütfen CTA'larınızı test edin. Tekrar bahsetmeye değer çünkü bu adım çoğu zaman atlanıyor. CTAS'ınızın farklı sürümlerinin performansını karşılaştırmak için A/B testini kullanın.
En standart CTA'lardan bazıları nelerdir ve bunları geliştirebilir misiniz?
Web Seminerleri
- Standart: Kayıt (jenerik)
- Daha iyi: Koltuğumu ayırtın (CTA'yı kişiselleştirir, sahiplik anlamına gelir)
Üyelik
- Standart: Kaydolun (genel)
- Daha iyi: Bana ipuçları gönder (kaydolmanın faydalarını ima eder)
E-Ticaret
- Standart: Şimdi satın alın (jenerik)
- Daha iyi: X ürünlerini şimdi satın alın (kişiselleştirilmiş)
İdeal olarak, CTA'nın, son kullanıcı reklamınıza gittiğinde gözün ilk ziyaret ettiği şey olmasını istersiniz. CTA'nız ne olursa olsun, CTA'nızı öne çıkarmak için renk, boyut ve yazı tipi gibi tasarım öğelerini kullanın. CTA düğme şekilleri ile de oynayın.
Unutmayın, CTA tekil bir olaydır. Bir tüketici olduğunuzda, ancak bir PPC reklamında değilken seçim iyi olabilir. Çok fazla seçenek veya birden fazla CTA, müşterinin ihtiyaç duymadığı sürtüşmelere eşittir.
E-ticaret PPC Yönetimi En İyi Uygulama #7. Kanal Karışımınızı Çeşitlendirin
E-ticaret PPC yönetim stratejisinin bir parçası olarak kanal karışımınızı çeşitlendirmek, daha geniş bir kitleye ulaşmanıza ve daha iyi sonuçlar elde etmenize yardımcı olur. Bu yaklaşımın bazı faydaları aşağıdakileri içerir:
- Kanal daha az etkili hale gelirse veya teknik sorunlar yaşıyorsa bile riskli bir yaklaşım olan solo bir kanala olan bağımlılığınızı azaltmak.
- Birden çok kaynaktan bilgi ve yaklaşım toplayarak daha iyi test verileri elde etmek ve nihayetinde bunları genel kampanyanızı iyileştirmek için kullanmak.
- Pazar segmentasyonunuzu iyileştirmek ve sonuçta satışları artırabilecek daha geniş kitlelere ulaşmak.
PPC reklam kanallarınızı çeşitlendirmek için aşağıdakileri göz önünde bulundurun:
- İşletmeniz ve hedef kitlenizle en alakalı kanalları belirleyin. Elbette, Google Ads her zaman e-ticaret için mükemmel bir seçimdir, ancak Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok, Microsoft Ads ve daha fazlası da vardır. Popüler topluluk sitesi Nextdoor, alışveriş yapanların satın alma işlemlerinin %90'ını evlerinin 15 mil yakınında yapmaya devam ettiğini düşündüğünüzde önemli olabilecek PPC seçeneklerine sahiptir. Spotify'ın artık PPC'si bile var, bu nedenle fikir, hedef pazarlarınızla erişiminizi artıran kanalları seçmektir. Kitleniz nerede? Daha başarılı e-ticaret PPC yönetimi için bu kanalları seçin.
- Kanala göre stratejiler ve hedefler belirleyin. Amaç potansiyel müşterileri artırmak mı yoksa farkındalık oluşturmak mı? Veya başka bir şey? Her bir PPC kanalının güçlü ve zayıf yönlerini bilmek, kitlenizin nerede takıldığını bilmek kadar önemlidir. Her kanalın, kampanyalarınızın genel performansını değiştirmek için yakından izlediğiniz performans metriği hedefleri olmalıdır.
- Bütçenizi her kanal için dikkatlice ayırın. Paranızın karşılığını en iyi şekilde almak için PC arama metriklerine ve kampanya başına maliyetlere çok dikkat edin. Örneğin, Google Ads en popüler arama kanalı olmasına rağmen, Microsoft Arama Ağı'nın aylık 14,7 milyar bilgisayar araması yaptığını biliyor muydunuz? YouTube her ay iki milyardan fazla oturum açmış kullanıcıya ulaşmaktadır. Ancak asıl soru şu: Kitleniz bu sayıların bir parçası mı? Her kanalın farklı faydaları, dezavantajları ve tabii ki maliyetleri vardır. Kitle tercihlerinize, bütçenize ve stratejinize göre akıllıca seçim yapın.
Bu e-ticaret PPC yönetimi en iyi uygulamalarını izleyerek, reklam kanallarınızı etkili bir şekilde çeşitlendirebilir ve kampanya performansını artırabilirsiniz.
E-ticaret PPC Yönetimi En İyi Uygulama #8. Stratejileri Değerlendirin ve Değiştirin
S: Bir PPC reklam kampanyasındaki en büyük hatanız nedir?
C: Bunu unutmak.
Paylaşılacak bir numaralı e-ticaret PPC yönetimi en iyi uygulaması, kampanyanızın canlı olmasıdır. Dijital hızlarda hareket ediyor, yani bugün işe yarayanlar gelecek hafta çalışmayabilir.
Kampanyalarınızı sürekli olarak izleyin ve optimize edin. Topladığınız verileri kullanın ve ince ayarlar yapın. Performansınızı gerçek zamanlı olarak geliştirmenin tek yolu budur. Amacınız, hedef kitlenizden iş arayan diğer tüm e-ticaret satıcılarından sıyrılmaktır. Dışarıdaki tüm internet gürültüsüyle bunu yapmak zor. Neyse ki, PPC platformları, devam eden kampanyanın genelini iyileştirmek için bize çok sayıda analitik araç sunuyor.
Şu anda (ve her PPC kampanyasında) yapmanız gereken üç test şunları içerir:
- Anahtar kelime performansını inceleme
Dönüşüm oranınızı izlemek, seçtiğiniz anahtar kelimelerin düşündüğünüz kadar iyi olup olmadığını belirlemenin bir yoludur. Görüntüleme ve dönüşüm alıp almadığınızı görmek için kampanyanızın birkaç haftasında bunu kontrol edebilirsiniz. PPC platformunuzdaki "anahtar kelimeler" sekmesine bakın ve "son yedi gün" gibi bir zaman parametresi ayarlayın. Anahtar kelimelerinizin hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olup olmadığını görmek için gösterimler ve tıklamalar, tıklama başı maliyet (TBM) ve dönüşümleri inceleyin. TO'su düşük ve TBM'si yüksek olan düşük performans gösteren anahtar kelimeleri belirleyin ve bunları değiştirmeyi düşünün. Yeni hedef anahtar kelimeler bulmak için Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı gibi araçları kullanın. - Reklamlarınızın rotasyonunu değerlendirin
Her ay (veya diğer zaman dilimlerinde), her bir reklamın performans verilerini gözden geçirmelisiniz. Seçtiğiniz metrikleri gözden geçirin ve bunları önceki aya ait taban çizgisiyle karşılaştırın. Ardından, her bir reklamın performansını birbiriyle karşılaştırın. Hangi reklamlar belirlediğiniz hedeflere ulaşıyor?
AdWords'te otomatik ve manuel ayarlar vardır. Birçok pazarlamacı burada otomasyon algoritmasını tercih ediyor, ancak bu yine de incelemeye değer. Nasıl çalıştığı basittir, ancak bu, kampanyanıza bir karmaşıklık katmanı ekler. Örneğin, en yüksek TO'ya sahip reklamın en sık yayınlanması için "tıklamalar için optimize et"i seçebilirsiniz. Ancak bu, kampanya hedeflerinize uygun mu?
Gerekli değişiklikleri yapın. Otomatik ayarı kullanıyorsanız ve bir reklam sürekli olarak diğerlerinden daha iyi performans gösteriyorsa, düşük performans gösteren reklamları duraklatmayı ve kazanan kampanyanın bütçesini artırmayı düşünün. - PPC ve SEO'yu test edin
E-ticaret PPC yönetimi en iyi uygulamaları, PPC ve SEO'yu aynı madalyonun iki yüzü olarak görmenizi gerektirir. SEO, size PPC kampanyanızdan gelir sağlayan temel tüketici davranışları hakkında fikir verir (hedefinizin bu olduğunu varsayarsak). Bu alanlarla ilgilenen iki ekibiniz varsa, mesajlaşmayı tüketicilerinizle daha uyumlu ve alakalı hale getirmek için anahtar kelime verilerini ve diğer içgörüleri paylaşın.
Paralel PPC ve SEO testi yapmak için şunları yapabilirsiniz:
- Hangisinin tıklamaları ve dönüşümleri artırmada en etkili olduğunu görmek için farklı anahtar kelimeleri test etmek için PPC reklamını kullanın. Bu veriler aynı zamanda en etkili anahtar kelimeleri hedefleyerek SEO'yu optimize eder.
- PPC'de ve açılış sayfalarınızda farklı reklam metinlerini test edin ve ardından SEO sıralamalarınızı iyileştirmek için bu dili meta etiketlerde ve web sitenizde kullanın.
- Dönüşümleri iyileştirmek için coğrafya veya demografi gibi PPC hedefleme seçeneklerini test edin. Bu veriler de SEO stratejilerinizi optimize edebilir.
PPC stratejinizi SEO ile birlikte test ederek, genel dijital pazarlama stratejinizi ve e-ticaret PPC yönetimi en iyi uygulamalarınızı optimize etmenize yardımcı olabilecek değerli veriler ve içgörüler toplayabilirsiniz.
E-ticaret PPC Yönetim Hataları ve Yeni Ortaklıklar Üzerine
Etkili e-ticaret PPC yönetiminin gerçeği, onu ayarlayıp unutamayacağınızdır. Bu, kuyuya para atmakla eşdeğerdir. Yine de dönüşüm elde edebilirsiniz, ancak kampanya performansının tutarlı kalması veya reklamın yayınlandığı süre boyunca yukarı doğru ölçeklenmeye devam etmesi pek olası değildir. Etkili e-ticaret PPC yönetimi, harcamayı en üst düzeye çıkarmak için sürekli gözlem ve optimizasyon gerektirir. If you remember your campaign, you can also not forget about reaching the conversion rate and revenue you were trying to achieve.
There's a better way to do this. That's where SevenAtoms can help. We offer ecommerce PPC management as part of our marketing services. Our track record speaks for itself. Contact us today for a free consultation, and let's get your ecommerce PPC campaigns back on track.
Q&A
Why should my ecommerce company use PPC?
There are four key benefits to ecommerce PPC management strategies. PPC can:
- Increase website traffic
- Increase brand awareness
- Generate leads and sales
- Provide valuable consumer insight
What's the biggest mistake most ecommerce companies use on PPC?
The biggest mistake most ecommerce companies make on PPC ad campaigns is that they “set it and forget it.” The biggest benefit of PPC is that companies can improve the performance of these advertising campaigns in real time by actively evaluating and making changes to these programs to increase ROI.
What is the best PPC platform for ecommerce?
There are several PPC platforms depending on your products and services, budget, and customer preferences. Some of the most popular PPC platforms include:
- Google Reklamları
- Bing Ads
- Amazon Advertising
- Facebook Ads