Przewodnik PPC: 11 kluczowych wskaźników pozwalających zrozumieć dane PPC

Opublikowany: 2023-09-01
Osoba studiująca dane na laptopie

Reklamy typu pay-per-click (PPC) to potężne narzędzie marketingowe umożliwiające przyciągnięcie do Twojej witryny wysoko kwalifikowanego ruchu. Są skierowane do konsumentów, którzy aktywnie szukają produktu lub usługi. Jednak, jak w przypadku każdego innego działania marketingowego, reklamy PPC wymagają monitorowania, analizy i optymalizacji, aby zapewnić niezwykłe rezultaty.

W tym przewodniku PPC omawiamy 11 kluczowych wskaźników, na które warto zwrócić uwagę, aby ulepszyć swoje kampanie i maksymalnie wykorzystać budżet reklamowy. Po drodze podzielimy się także kilkoma wskazówkami dotyczącymi PPC, więc do dzieła!

Spis treści

  • 1 1. Wrażenia
  • 2 2. Koszt za milę (CPM)
  • 3 3. Udział w wyświetleniach
  • 4 4. Wynik Jakości
  • 5 5. Kliknięcia
  • 6 6. Koszt kliknięcia (CPC)
  • 7 7. Współczynnik klikalności (CTR)
  • 8 8. Konwersje
  • 9 9. Koszt konwersji
  • 10 10. Współczynnik konwersji
  • 11 11. Zwrot z wydatków na reklamę (ROAS)
  • 12 kampanii PPC opartych na danych zapewniających sukces

1. Wrażenia

Wyświetlenia to liczba wyświetleń reklamy na czyimś ekranie. Nie ma potrzeby podejmowania żadnych działań ze strony użytkownika, wystarczy samo obejrzenie reklamy, aby liczyć się jako wyświetlenie. Możesz śledzić wyświetlenia swojej reklamy w panelu analitycznym.

Chociaż ten wskaźnik nie jest tak ważny jak inne wymienione w tym przewodniku PPC, nadal jest potrzebny do pomiaru widoczności Twojej reklamy. Na przykład, jeśli liczba wyświetleń jest niska, oznacza to, że Twoja reklama nie jest oglądana przez docelowych odbiorców. Może to wynikać z wielu powodów, takich jak zbyt mała grupa docelowa lub zbyt specyficzne słowa kluczowe, co prowadzi do małej liczby wyszukiwań.

2. Koszt za milę (CPM)

Następnym punktem naszego przewodnika po metrykach PPC jest koszt tysiąca. CPM, nazywany również kosztem tysiąca wyświetleń, informuje, ile kosztuje wyświetlenie reklamy 1000 razy. Jest to przydatny wskaźnik do oceny skuteczności reklamy i przewidywania, ile budżetu będzie potrzebne, aby zwiększyć widoczność reklamy w celach marketingowych na większą skalę.

Dane CPM można również znaleźć na pulpicie nawigacyjnym, ale oto prosty wzór na ich obliczenie:

CPM = (całkowity koszt / łączna liczba wyświetleń) x 1000

Na przykład, jeśli wydałeś 100 USD na kampanię i uzyskałeś 3000 wyświetleń, Twój CPM wyniesie (100/3000)*1000 = 33,33 USD.

3. Udział w wyświetleniach

Udział w wyświetleniach to miara procentu wyświetleń Twoich reklam. Informuje, ile wyświetleń uzyskują Twoje reklamy w porównaniu do liczby wyświetleń, które mogą uzyskać. Ten wskaźnik jest niezbędny do analizy skuteczności reklam w konkurowaniu o uwagę z konkurencją i określenia luk, które można wypełnić, aby zmaksymalizować skuteczność. Informacje o utracie udziału w wyświetleniach spowodowanej budżetem i rankingiem reklam znajdziesz także na swoim panelu kontrolnym. Nie będziemy ich omawiać w tym przewodniku po PPC, ale możesz skorzystać z dokumentacji Google, aby uzyskać wskazówki dotyczące tych wskaźników PPC.

Oto wzór pozwalający obliczyć udział w wyświetleniach:

Udział w wyświetleniach = (całkowita liczba wyświetleń/odpowiednie wyświetlenia)*100

Na przykład, jeśli słowo kluczowe, na które kierujesz, zostało przeszukane 200 razy, ale Twoja reklama wyświetliła się tylko w przypadku 50 z tych wyszukiwań, Twój udział w wyświetleniach wynosi 25%.

4. Wynik Jakości

Jeśli wyświetlasz reklamy w wyszukiwarce Google, kolejną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest Wynik Jakości. Algorytm Google bierze pod uwagę wysokość stawki, jakość strony docelowej, trafność słów kluczowych i niektóre wskaźniki, takie jak CTR wymienione w tym przewodniku po wskaźnikach PPC, aby określić, gdzie umieścić reklamę w porównaniu z konkurencją.

Jeśli Twój Wynik Jakości jest wysoki, oznacza to, że Twoje reklamy będą wyświetlane użytkownikom przed reklamami konkurencji. Może to również oznaczać, że Google pobiera niższą opłatę za kliknięcie hasła niż inni konkurenci o niższym Wyniku Jakości. Możesz zobaczyć swój Wynik Jakości na swoim panelu kontrolnym. Korzystasz z innych typów reklam PPC, w przypadku których Wynik Jakości nie jest dostępny? Naszą wskazówką dotyczącą PPC jest śledzenie wskaźników dotyczących jakości strony docelowej i trafności reklam.

5. Kliknięcia

Osoba klikająca reklamę zakupową

Gdy ktoś wchodzi w interakcję z reklamą, klikając obraz, link lub jakąkolwiek inną część reklamy, jest to liczone jako kliknięcie. Śledzenie kliknięć jest konieczne, aby skierować wysiłki PPC we właściwym kierunku, ponieważ pomoże Ci określić, czy Twoja reklama trafia do docelowych odbiorców, czy nie. Na przykład, jeśli Twoja reklama uzyskuje dobre wyświetlenia, ale mało kliknięć, może to oznaczać, że musisz przestrzegać najlepszych praktyk i wskazówek PPC, aby uzyskać lepsze kierowanie, kreatywność reklamy lub przekaz.

Aby zobaczyć liczbę kliknięć reklamy, przejdź do panelu analitycznego i wyświetl dane w sekcji „Cele”, wybierając odpowiednią reklamę lub kampanię.

6. Koszt kliknięcia (CPC)

Numerem szóstym w naszym przewodniku po metrykach PPC jest koszt kliknięcia (CPC), który informuje, ile płacisz za każdym razem, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę. Dane te zmieniają się w zależności od konkurencyjności słów kluczowych, na które kierujesz reklamy. Na przykład, jeśli kierujesz reklamy na słowa kluczowe o dużej liczbie wyszukiwań, prawdopodobnie zobaczysz wyższe CPC niż standardowe, ponieważ próbujesz przebić konkurencję.

Oto wzór na obliczenie kosztu kliknięcia:

CPC = całkowity koszt/całkowita liczba kliknięć

Obserwując ogólny CPC, możesz ustawić odpowiedni budżet, aby osiągnąć pożądane wyniki i dowiedzieć się, kiedy należy zmienić reklamy.

Wskazówka PPC: jeśli chcesz konkurować o słowo kluczowe o dużej liczbie wyszukiwań, możesz również ręcznie zwiększyć kwotę stawki, aby zwiększyć widoczność reklamy. Dowiedz się, jak to zrobić, korzystając z przewodnika Google dotyczącego ustalania stawek PPC.

7. Współczynnik klikalności (CTR)

Współczynnik klikalności (CTR) to miara procentu uzyskanych kliknięć w porównaniu do liczby wyświetleń reklamy. Pomiar CTR daje głębszy wgląd w skuteczność reklam oraz ich trafność i zaangażowanie. Niski CTR oznacza, że ​​albo kierujesz reklamy do niewłaściwych odbiorców, albo Twoje reklamy po prostu nie są wystarczająco atrakcyjne, aby przyciągnąć uwagę odbiorców.

Oto jak zmierzyć CTR:

CTR = (łączna liczba kliknięć/łączna liczba wyświetleń)*100

Jeśli masz niski CTR, upewnij się, że kierujesz reklamy na właściwe słowa kluczowe i rozpocznij testy A/B swojego przekazu i wezwania do działania (CTA). W tym przewodniku PPC dotyczącym testów A/B znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, jak osiągnąć sukces w zakresie CTR PPC.

8. Konwersje

Konwersje to ostateczny cel, jaki wyznaczasz dla swojej kampanii PPC. Za każdym razem, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę i wykona żądaną czynność, jest to liczone jako konwersja. Może to być zapisanie się do newslettera, wypełnienie quizu, rezerwacja rozmowy telefonicznej, dodanie czegoś do koszyka lub zakup produktu. Jeśli ustawiłeś żądany cel jako wskaźnik konwersji, zobaczysz dane konwersji w panelu analitycznym w sekcji Wyniki.

Jeśli nie śledzisz tych danych w naszym przewodniku PPC, nie masz możliwości sprawdzenia, czy Twoje reklamy są skuteczne, czy nie i czy w ogóle osiągasz cele wyznaczone przed rozpoczęciem kampanii. Możesz uzyskać duży ruch i zaangażowanie przy niewielkiej liczbie konwersji. Tak naprawdę tylko 2,3% odwiedzin w witrynach e-commerce kończy się konwersją. Tylko śledząc te dane, możesz dowiedzieć się, jak dostroić słowa kluczowe, przekaz i wezwania do działania.

9. Koszt konwersji

Koszt konwersji (nie mylić z kosztem kliknięcia (CPC) omówionym wcześniej w naszym przewodniku PPC) informuje, ile płacisz za każdą konwersję poprzez reklamę. Jest to ważny wskaźnik pozwalający ocenić opłacalność reklam i to, czy koszt pozyskania klienta odpowiada długoterminowej rentowności. Nacisk na „długoterminowe”, ponieważ należy wziąć pod uwagę długoterminową wartość klienta (CLV), aby ocenić, czy warto płacić za wyższy koszt konwersji.

Na przykład, jeśli sprzedajesz paczkę kawy za 35 dolarów, a pozyskanie klienta kosztuje 20 dolarów, koszt ten będzie tego wart, jeśli ten klient stanie się stałym klientem i będzie kupować od Ciebie co miesiąc. Przeczytaj ten przewodnik po budżecie PPC, aby uzyskać więcej informacji na temat budżetowania kampanii.

Oto jak mierzyć koszt konwersji:

Koszt konwersji = całkowity koszt/całkowita liczba konwersji

Podczas śledzenia CPC (kosztu kliknięcia) nasza wskazówka dotycząca PPC dotyczy również śledzenia kosztu potencjalnego klienta (CPL), tj. kwoty, jaką wydajesz na przyciągnięcie potencjalnego klienta. Pomoże Ci to ocenić, a tym samym obniżyć koszt konwersji leada w klienta.

10. Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji to jeden z najważniejszych wskaźników w naszym przewodniku PPC. Jest to miara procentu konwersji, które mają miejsce, w stosunku do liczby podjętych prób konwersji. Tutaj to drugie odnosi się do liczby kliknięć. Pomiar współczynnika konwersji daje szerszy obraz konwersji, które mają miejsce lub nie, w rzeczywistych, namacalnych cyfrach.

Oto wzór na obliczenie współczynnika konwersji:

Współczynnik konwersji = (Łączna liczba konwersji / Łączna liczba kliknięć)*100

Użyj wzoru z tego przewodnika PPC, aby znaleźć współczynnik konwersji i lepiej poznać zamiary wyszukiwania i gotowość odbiorców do dokonania zakupu. Będziesz mógł zobaczyć, ile okazji tracisz i jak odwrócić losy na swoją korzyść, aby osiągnąć maksymalne wyniki.

11. Zwrot z wydatków na reklamę (ROAS)

Osoba czytająca dane z wykresu na stole

Zwrot z wydatków na reklamę (ROAS) informuje, ile wygenerowałeś przychodów w porównaniu z kwotą zainwestowaną w reklamy. Jeśli wydajesz 1000 USD na reklamy i generujesz 1200 USD, Twój całkowity zysk wyniesie 200 USD, co może nie być dużym zyskiem, jeśli weźmiesz pod uwagę całkowity zwrot z inwestycji (ROI), który obejmuje dodatkowe wydatki, takie jak opłaty agencyjne , koszty wytworzenia produktu, logistyka i wysyłka itp. Dlatego tak istotny jest pomiar ROAS, aby wiedzieć, kiedy należy skierować swoją strategię PPC w innym kierunku.

Oto wzór na obliczenie zwrotu z wydatków na reklamę:

ROAS = (całkowite przychody z reklam/całkowity koszt reklamy)*100

Co uważa się za dobry ROAS? Podobnie jak w przypadku CPC, określenie, czy ROAS jest dobry, czy zły, będzie zależeć od tego, jak duży zwrot możesz uzyskać dzięki reklamom w celu pozyskania nowych klientów. Jeśli masz pewność, że Twoi nowi klienci wrócą, aby kupić więcej produktów, wystarczy po prostu wyjść na zero z ROAS.

Skuteczne kampanie PPC oparte na danych

Dzięki 8,5 miliardom wyszukiwań dziennie płatne reklamy mogą zmienić zasady gry dla Twojej firmy, a dzięki naszemu przewodnikowi PPC masz teraz wiedzę niezbędną do dekodowania danych i podejmowania decyzji na podstawie solidnych liczb. Jeśli Twoje wskaźniki wskazują, że musisz jak najszybciej ponownie dostosować swoją strategię, ale nie masz pewności, jakie zmiany wprowadzić, aby uzyskać lepsze wyniki, skontaktuj się z ekspertami z Coalition Technologies w celu uzyskania wskazówek.

Pomogliśmy tysiącom naszych klientów wygenerować miliony przychodów dzięki strategiom marketingowym PPC opartym na danych oraz wskazówkom i przewodnikom PPC, dlatego chętnie dokonamy przeglądu Twoich wysiłków i zaoferujemy nasz wkład. Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać bezpłatną recenzję strategii!